مواد آرایشی بهداشتی

محصولات ارگانیک

انیس شایگان | يكشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰۸:۱۶ ب.ظ

 

محصولات ارگانیک


منظور از "ارگانیک" در واقع چیست و چه تفاوتی بین میوه های ارگانیک و غیر ارگانیک ، سبزیجات و محصولات حیوانی وجود دارد؟

ارگانیک - تعریف
وزارت زراعت و امور روستایی (DEFRA) اظهار می دارد:

food مواد غذایی ارگانیک محصول یک سیستم کشاورزی است که از استفاده از کودهای شیمیایی انسان ، سموم دفع آفات جلوگیری می کند. تنظیم کننده های رشد و مواد افزودنی خوراک دام. پرتودهی و استفاده از ارگانیسم های اصلاح شده ژنتیکی (GMOs) یا محصولاتی که از یا توسط GMO تولید می شوند ، عموماً توسط قوانین ارگانیک ممنوع است.

کشاورزی ارگانیک رویکردی سیستمی به تولید است که به سمت تولید پایدار از لحاظ زیست محیطی ، اجتماعی و اقتصادی حرکت می کند. در عوض ، سیستم های کشاورزی به چرخش محصول ، کودهای حیوانی و گیاهی ، برخی از علفهای هرز دستی و کنترل آفات بیولوژیکی متکی هستند.

 

کشاورزی ارگانیک
کشاورزی ارگانیک راهی است برای کشاورزی که توجه زیادی به طبیعت دارد. این به معنای مواد شیمیایی کمتری در زمین مانند کودهای مصنوعی است که می توانند آبراهها را آلوده کنند. این به معنی حیات وحش بیشتر و تنوع زیستی ، عدم وجود داروهای دامپزشکی مانند آنتی بیوتیک ها در پرورش دام و جلوگیری از اصلاح ژنتیکی است. کشاورزی ارگانیک همچنین می تواند مزایایی برای رفاه حیوانات به همراه آورد ، زیرا حیوانات باید در شرایط طبیعی و طبیعی تری نگهداری شوند.

برچسب زدن به مواد آلی
برای اینکه غذاهای کامپوزیت به عنوان ارگانیک شناخته شوند ، حداقل 95٪ از این مواد باید از گیاهان یا حیوانات تولید شده از نظر ارگانیک تهیه شوند. قوانینی که در سطح اتحادیه اروپا وجود دارد ، نیاز به تأیید غذاهای ارگانیک توسط یک نهاد صدور گواهینامه ارگانیک دارد ، که انجام بازرسی های منظم را برای اطمینان از این که مواد غذایی با مجموعه ای دقیق از مقررات دقیق ، مربوط به روش های تولید و برچسب زدن انجام می دهند ، تأیید می کند.

به دنبال برچسب هایی مانند انجمن خاک باشید. این استاندارد طلای برچسب زدن به مواد آلی است. از آنجا که برخی از مواد به صورت ارگانیک در دسترس نیست ، لیستی از مواد غذایی غیر ارگانیک مجاز است ، با این وجود تمام رنگهای مصنوعی و شیرین کننده ها در مواد غذایی ارگانیک ممنوع است.

 

آنچه تحقیق می گوید با توجه به اینکه بسیاری از مردم اعتقاد دارند که غذاهای ارگانیک از مواد مغذی بالاتری برخوردار هستند ، نسبت به محیط زیست و دام ها مهربان تر هستند و نسبت به غذاهای تولیدی معمولی سالم تر هستند ، تقاضا برای محصولات ارگانیک رو به افزایش است. با این حال ، دانشمندان کاملاً متقاعد نشده اند که ادعاهای بهداشتی کاملاً توجیه شده است ، زیرا تحقیقات انجام شده از نظر تراکم مواد مغذی نتایج مداوم نشان نداده است.

در سال 2009 ، گزارشی که توسط آژانس استاندارد مواد غذایی منتشر شده است ، یافته های مطالعات قبلی را در مورد مزایای تغذیه ای محصولات ارگانیک و معمولی خلاصه کرده است. نتیجه گیری شد که آلی در مقایسه با معادلهای غیر ارگانیک مزایای سلامتی قابل توجهی را ارائه نمی دهد.

با این وجود شواهد زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه ویتامین ها ، مواد معدنی و امگا 3 بیشتر در محصولات ارگانیک وجود دارد - البته گاهی اوقات تفاوت کمی وجود دارد. یک بررسی منظم نشان داد که مقادیر بالاتر ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها در بعضی از میوه ها و سبزیجات ارگانیک و همچنین سطح پایین تر مانده های سموم دفع آفات و فلزات سنگین وجود دارد.

خرید محصولات ارگانیک
مواد غذایی ارگانیک ارزانترین هنگام خرید مستقیم از یک کشاورز یا تولید کننده ، چه از طریق طرح صندوق ، بازار کشاورزان یا فروشگاه مزرعه. خرید مواد غذایی محلی و ارگانیک اغلب کمتر از معادل غیر ارگانیک خواهد بود. متأسفانه ، اکثر ما نمی توانیم مستقیماً از تولید کننده به مواد غذایی ارگانیک دسترسی داشته باشیم و بنابراین گرایش بیشتری نسبت به معادل اولیه غیر ارگانیک موجود در سوپر مارکت ها دارد. هزینه خرید در اطراف را پرداخت می کند. برخی از محصولات ارگانیک هزینه کمتری نسبت به محصولات غیر ارگانیک ممتاز دارند. ممکن است دلپذیر باشید.

اگر بودجه زیادی دارید اما دوست دارید غذای ارگانیک بیشتری بخرید ، می توانید در اولویت خریدهای خود قرار دهید. مواردی مانند آرد ارگانیک ، شیر ، نان و کره می توانند ارزان تر باشند ، همانطور که می تواند محصول فصلی تازه مانند برگ سالاد و گیاهان باشد. اگر قیمت ها را مقایسه کنید ، در واقع می دانید که بسیاری از مارک های ارگانیک ارزان تر از معادل های معمولی خود هستند و اغلب در پیشنهاد ویژه ای هستند.

علاوه بر تغذیه ، دلایل دیگری نیز وجود دارد که افراد برای جلوگیری از سموم دفع آفات و نگرانی از محیط زیست ، غذای ارگانیک - مانند طعم را انتخاب می کنند. جنبش ارگانیک باعث بهسازی خاک بهتر می شود و به نظر می رسد که در طولانی مدت ، کشاورزی ارگانیک برای کیفیت کلی خاک بهتر است. فراموش نکنیم مهمترین عامل در رژیم غذایی شما ، تا آنجا که به میوه و سبزیجات مربوط می شود ، خوردن هر چه بیشتر و به اندازه گسترده انواع غذایی است.

اگر خوردن 100٪ ارگانیک یک مبارزه است ، بخاطر داشته باشید که غذاهای سالم و پرمصرف بسیاری وجود دارد که دارای گواهینامه ارگانیک نیستند - مانند گوشت چمن ، ماهی های وحشی و پنیرهای دست ساز.

 

  • انیس شایگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی