مواد آرایشی بهداشتی

ویژگی های روغن آووکادو

انیس شایگان | شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۲۸ ب.ظ

 

روغن آووکادو :

روغن آووکادو یک روغن خوراکی و موضعی است که از میوه گیاه آووکادو استخراج می شود. این گیاه بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است. امروز از میوه ی گلابی شکل این گیاه، روغنی بسیار مفید برای سلامتی تولید می شود.

فواید استفاده از روغن آووکادو 

روغن آووکادو ابزاری عالی برای پختن غذاهای خوش طعم و سالم است. این منبع عالی آنتی اکسیدان ها ، اسیدهای چرب ضروری ، مواد معدنی و ویتامین ها است. اما آیا تاکنون در نظر گرفته اید که از این میوه خوشمزه برای تسکین و بهبود پوست خود استفاده کنید؟

تصور می شود روغن جاذب برای پوست شما مزایای بسیاری دارد ، مانند مرطوب کردن دست های خشک و یا عمل کردن به عنوان ضد آفتاب طبیعی. می توانید روغن آووکادو را مستقیماً روی پوست خود بمالید یا آن را با محصولات زیبایی مورد علاقه خود مخلوط کنید.

آیا مزایای استفاده از روغن آووکادو روی پوست من وجود دارد؟
آنتی اکسیدان ها و ضد التهاب های موجود در روغن آووکادو به پوست شما کمک می کنند تا صاف ، قوی و الاستیک بماند. شما می توانید از روغن آووکادو برای موارد زیر استفاده کنید:


آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست

شفاف سازی پوست

از بین بردن خشکی پوست

محافظت از پوست در برابر اشعه ی ماورا بنفش


ممکن است برخی از افراد از روغن آووکادو به عنوان یک روغن اساسی یاد کنند ، اما این کاملاً دقیق نیست. روغن آووکادو ضخیم و به رنگ سبز در واقع روغن حامل محسوب می شود.

روغنهای اساسی روغنهای بسیار غلیظی هستند که از قسمتهای معطر گیاه مانند ریشه یا برگها تقطیر می شوند. روغن های حامل از دانه ها ، آجیل ها یا سایر قسمت های چربی میوه فشرده می شوند و برای کمک به رقیق کردن روغنهای اساسی استفاده می شوند. روغنهای اساسی تبخیر شده و دارای رایحه های قوی هستند ، در حالی که روغن های حامل این کار را نمی کنند.

فواید اصلی روغن آووکادو نرم کردن و افزودن رطوبت است ، بنابراین اگر پوست روغنی دارید ، به خوبی کار نمی کند. استفاده از روغن آووکادو مقدار زیادی چربی را در خود جای نمی دهد.


محققان ثابت کردند که چگونه روغنهای طبیعی مانند روغن آووکادو برای پوست شما می توانند مفید باشند. این به کار می رود که آیا شما به خودی خود از روغن آووکادو استفاده می کنید یا آن را با ماده دیگری مانند کرم پوست مورد علاقه خود ترکیب کنید.

بتاکاروتن ، پروتئین ، لسیتین ، اسیدهای چرب و ویتامین های A ، D و E موجود در روغن آووکادو به مرطوب سازی و محافظت از پوست شما در برابر اشعه UV آسیب رسان و همچنین باعث افزایش متابولیسم کلاژن منبع قابل اعتماد می شوند. یک مطالعه 2015 نشان داد که یک کرم موضعی پوستی متشکل از روغنهای آووکادو ، درخت چای و روغن جوجوبا دارای اثرات ضد میکروبی مثبت است.

روغن آووکادو همچنین ممکن است به بهبود زخم ها کمک کند. یک مطالعه معتبر در سال 2013 مبنی بر اینکه اسید لینولئیک ، اسید اولئیک و سایر اسیدهای چرب تک اشباع شده در روغن آووکادو می توانند باعث بهبودی در بهبود زخم شوند.

نتایج فوق از مطالعات حیوانی حاصل می شود. برای مطالعه این اثرات روغن آووکادو بر روی افراد باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

برخی شواهد نشان می دهد که روغن آووکادو می تواند به درمان شرایط پوستی مانند پسوریازیس پلاک ، یک بیماری خود ایمنی مزمن که باعث ایجاد لکه های ضخیم ، پوسته پوسته و قرمز بر روی پوست می شود ، کمک کند. یک منبع معتبر از مطالعه در سال 2001 دریافت که روغن آووکادو مخلوط شده در کرم ویتامین B-12 می تواند علائم پسوریازیس را برای مدت طولانی تر از درمان سنتی ویتامین D-3 تسکین دهد. محققان تصور می کنند که یک کرم ویتامین B-12 حاوی روغن آووکادو می تواند به عنوان یک درمان گرمسیری طولانی مدت برای پسوریازیس استفاده شود.

نحوه استفاده روغن آووکادو روی پوست شما
شما می توانید از روغن آووکادو در روال مراقبت از پوست خود به روش های مختلفی استفاده کنید. می توانید روغن را روی پوست خود ماساژ داده ، آن را مانند ماسک بر روی صورت خود مالش دهید ، یا آن را به لوسیون درون خود اضافه کنید. این می تواند هر روز یا چند بار در ماه و بدون عوارض جانبی استفاده شود. مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ از روغن آووکادو به روش های زیر استفاده کنید:

به عنوان یک لوسیون برای پوست خالی: مقدار مناسبی از روغن آووکادو را بعد از استحمام روی پوست خود ماساژ دهید. می توانید به تنهایی از روغن آووکادو استفاده کنید یا چند قطره را به یکی از لوسیون های روزمره بدن خود اضافه کنید.
 

  • انیس شایگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی