مواد آرایشی بهداشتی

ویژگی های روغن زیتون

انیس شایگان | شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۵۹ ب.ظ

روغن زیتون (olive oil) :

 

از میوه های درخت زیتون، روغن ارزشمندی به نام روغن زیتون حاصل می شود که خواص و کاربردهای فراوانی دارد. از این روغن هم برای پخت و پز و صنعت مواد غذایی و هم در صنعت آرایشی بهداشتی استفاده های فراوانی می شود. در ادامه، با خواص و کاربرهای روغن زیتون آشنا می شویم.

در مورد فواید استفاده از روغن زیتون روی صورت بیشتر بدانید و نحوه استفاده از آن را برای بهترین نتیجه کشف کنید.


برخی از فواید احتمالی روغن زیتون برای پوست شامل موارد زیر است:

1. محتوای آنتی اکسیدانی
روغن زیتون ممکن است به جلوگیری از علائم زودرس پیری روی پوست کمک کند.
روغن زیتون به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند ، ماده ای است که از اکسیداسیون جلوگیری می کند. اکسیداسیون فرایندی است که می تواند رادیکالهای آزاد تولید کند ، مواد شیمیایی هستند که به طور بالقوه می توانند به سلولها آسیب رسانند و ممکن است در پیشرفت سرطان نقش داشته باشند.

آنتی اکسیدان ها هنگام استفاده روی پوست ، می توانند از پیری زودرس جلوگیری کنند. همچنین برخی تحقیقات حاکی از آن است که قرار دادن روغن زیتون بر روی پوست پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب ممکن است با سلولهای مسبب سرطان مبارزه کند.

در این مطالعه ، دانشمندان روغن را روی پوست موشهایی که در معرض اشعه ماوراء بنفش بالقوه مضر (UV) قرار داشتند ، قرار دادند. رشد تومور در موشهایی که روغن زیتون بر روی پوست خود داشتند در مقایسه با کسانی که نکردند ، به طور قابل توجهی کمتر بود.

دانشمندان برای درک اثرات آنتی اکسیدان روغن زیتون بر روی پوست انسان باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام دهند.

2. مقدار ویتامین
روغن زیتون حاوی ویتامین های محلول در چربی A ، D ، E و K. برخی از این ویتامین ها برای پوست مفید هستند.

به عنوان مثال ، مردم در طول تاریخ از روغن ویتامین E به صورت موضعی برای معالجه انواع بیماری های پوستی از جمله پسوریازیس و اگزما استفاده کرده اند.

3. اثرات ضد باکتریایی
نشان داده شده است روغن زیتون دارای خواص ضد باکتریایی است. با این حال ، در مورد توانایی روغن زیتون در کنترل باکتری های روی پوست مطالعات بسیار کمی وجود دارد.

 

4- اثرات مرطوب کننده
روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی محبوب است که اغلب برای نرم کردن پوست و مو استفاده می شود. با این حال ، در مورد اثربخشی آن تحقیقات کمی وجود دارد.


روغن زیتون ماده ای در بسیاری از محصولات مراقبت شخصی ، از جمله شستشوی صورت ، شستشوی بدن ، صابون و لوسیون ها است. روش های دیگر استفاده از روغن زیتون روی پوست عبارتند از:

لایه بردار
برای لایه برداری صورت و بدن و درمان مناطقی از پوست خشک یا پوسته پوسته شده ، فرد می تواند روغن زیتون و نمک دریا را برای تهیه یک اسکراب مخلوط کند.

افراد باید از نمک ریز دانه بر روی صورت و سایر مناطق حساس استفاده کنند و دانه های درشت روی بقیه بدن.

ماسک صورت
افرادی که پوست خشک دارند ممکن است مزایای استفاده از ماسک صورت روغن زیتون را داشته باشند. روغن زیتون که با ترکیباتی مانند سفیده تخم مرغ ، عسل یا جو دوسر مخلوط شده است می تواند صورت را نرم و آبرسانی کند.

درمان چین و چروک
روغن زیتون به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ، ممکن است باعث کاهش پیری پوست و چین و چروک شود. روغن را می توان در شب و یا به دنبال قرار گرفتن در معرض آفتاب در اطراف ناحیه چشم خیس کرد.

 

لینک کوتاه شده:https://is.gd/594zHI


 

  • انیس شایگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی