مواد آرایشی بهداشتی

ایا عادات آرایشی شما به پوست شما آسیب می رساند؟

انیس شایگان | يكشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۱:۱۸ ب.ظ


 

ریمل، رژ لب، رژگونه، زیرساز و خط چشم از محصولات زیبایی هستند که برای بسیاری از خانم ها در سراسر جهان ضروری است. با این حال، گاهی اوقات آرایش می تواند برای سلامت پوست شما مضر باشد. عادات ناسالم آرایش می تواند باعث آکنه، پیری و چربی یا خشکی شود. در اینجا بیشتر در مورد اثرات منفی استفاده روزانه از آرایش توضیح داده شده است.

اثرات مضر آرایش

منافذ مسدود شده

به راحتی می توان از شستن صورت در شب صرف نظر کرد، اما نکات منفی بسیار بیشتر از مثبت این عادت تنبل است. خوابیدن با آرایش می تواند منافذ پوست را مسدود کرده و آکنه را روی صورت شما ایجاد کند. همچنین می تواند چشم های شما را تحریک کند و باعث ایجاد برجستگی روی پوست نزدیک چشم شما شود.

پیری زودرس

ماندن آرایش در طول شب روی پوست می تواند چین و چروک را برجسته کند. آسیب آفتاب همچنین می تواند باعث پیری شود (و بسیاری از افراد هنگام آرایش از کرم ضد آفتاب استفاده نمی کنند). لکه ها و چین و چروک های ناشی از افزایش سن می توانند در نتیجه محافظت نکردن مناسب از پوست شما ظاهر شوند.

پوست خشک یا چرب

برخی از محصولات آرایشی می‌توانند پوست شما را خشک‌تر یا چرب‌تر از حد معمول کنند. علاوه بر این، هنگامی که افرادی با پوست طبیعی خشک سعی می کنند آرایش را روی پوست خود قرار دهند، آرایش می تواند پوست آنها را حتی خشک تر کند. با علائمی مانند پوسته پوسته شدن یا پوسته پوسته شدن پوست می توانید متوجه شوید که پوست خشک دارید. صورت براق نشانه پوست چرب است.

بنابراین اگر هر روز آرایش می کنید - مانند بسیاری از خانم ها - چگونه می توانید از پوست خود محافظت کنید؟ ما برخی از عادات آرایشی را گردآوری کرده ایم تا به سلامت پوست شما کمک کنیم. اگر این عادات را در خود ایجاد کنید، پوست شما از شما تشکر خواهد کرد.

عادات آرایشی سالم برای پوست شما:

هر شب صورت خود را بشویید

ایجاد انگیزه برای پاک کردن آرایش خود در شب قبل از خواب ممکن است سخت باشد. با این حال، برای جلوگیری از آسیب رساندن به پوست خود، ایجاد این عادت ضروری است. این فرآیند ابتدا شامل استفاده از پاک کننده آرایش و دوم شستن صورت با پاک کننده صورت می شود.

برس های خود را به طور منظم تمیز کنید

انجام منظم این یکی ممکن است دشوار باشد، اما فقط یک بار در ماه باید برس های آرایش خود را تمیز کنید. تمیز کردن عمیق برس ها به خلاص شدن از شر باکتری های مضر برس ها که از پوست شما می آیند از عرق و سلول های مرده پوست و باکتری های ناشی از محصولات آرایشی کمک می کند.

محصولات آرایشی مناسب برای پوست خود را پیدا کنید

پوست هر فردی متفاوت است و به همین دلیل باید به واکنش پوستتان به محصولات مختلف توجه کنید. برخی از محصولات ممکن است پوست شما را خشک کنند، در حالی که برخی دیگر می توانند آن را چرب کنند. از طریق آزمون و خطا، می توانید بهترین آرایش را برای پوست خود پیدا کنید. بسیاری از متخصصان پوست محصولات آرایشی مبتنی بر مواد معدنی را توصیه می کنند زیرا اغلب برای پوست شما سختی کمتری دارند.

روزانه از مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید

مردم اغلب از مرطوب کننده یا کرم ضد آفتاب به عنوان بخشی از آرایش روزانه خود استفاده نمی کنند، اما، واقعاً باید - مرطوب کننده می تواند به کاهش خشکی آرایش کمک کند، و ضد آفتاب می تواند به تلاش های ضد پیری کمک کند. برای مبارزه با خشکی پوست، سعی کنید از آرایش روی پوست های پوسته پوسته یا پوسته پوسته خودداری کنید. اگر باید آرایش کنید، از یک مرطوب کننده به عنوان پایه زیر آرایش خود استفاده کنید. همچنین مارک های موجود هستند که مرطوب کننده و ضد آفتاب را در یک محصول ترکیب می کنند تا به شما در صرفه جویی در زمان کمک کنند.

آرایش را به اشتراک نگذارید

وقتی می خواهید رژ لب دوستتان را قرض بگیرید، بهتر است کمی فکر کنید. اشتراک گذاری محصولات زیبایی یک راه عالی برای گسترش باکتری ها است. ممکن است راحت باشد، اما در دراز مدت به پوست شما کمکی نمی کند.

این مراحل ساده به شما کمک می کند تا پوستی سالم و درخشان داشته باشید که شایسته آن هستید. آرایش برای پوست شما کاملاً مضر نیست، اما اگر عادات آرایشی ناسالم را انجام دهید، می تواند مشکلاتی ایجاد کند. توسعه این روال ها به ایجاد یک محیط امن برای پوست شما کمک می کند. اگرچه این نکات ساده هستند، اما به شما کمک می کنند از آکنه ناخواسته، پیری و پوست خشک یا چرب نجات پیدا کنید.

 

لینک کوتاه http://gg.gg/yvsy1

 
 
  • انیس شایگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی