مواد آرایشی بهداشتی

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

چرا باید از کرم دور چشم استفاده کرد؟

انیس شایگان | دوشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۹، ۰۵:۳۰ ب.ظ

آیا * واقعاً * به کرم چشم احتیاج دارید؟

کرم چشم از مدتها قبل در مرکز بحث و جدال در صنعت زیبایی قرار داشته است. برخی از متخصصان پوست استفاده از یکی را برای مراقبت از پوست مخصوص ظریف و حساس اطراف چشم توصیه می کنند ، در حالی که برخی دیگر معتقدند که این یک اقدام اضافی غیر ضروری و گران است. دکتر اِژان چان ، متخصص پوست ، متخصص پوست ، در یک پست اخیر در اینستاگرام می نویسد: "کرم های چشمی فقط مرطوب کننده های ظریف هستند ، فرمول بندی شده برای مطابقت با pH اشک های شما هستند تا تحریک کننده آن کمتر شود." "نظر شخصی من این است که هر مرطوب کننده همان چیزی است که شما در آن منطقه نیاز دارید."

برخلاف برخی از محصولات غیر قابل مذاکره برای پوست ، مانند ضد آفتاب و از بین بردن آرایش شما در شب ، هنوز پاسخ روشنی درمورد استفاده از کرم چشم وجود ندارد. برای اینکه به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که آیا ارزش آن وجود دارد چلپ چلوپ است ، از دو جوانب مثبت خواستیم تا نظرات خود را در مورد این موضوع به اشتراک بگذارند. در ادامه بخوانید تا بدانید که چگونه یک متخصص پوست و زیبایی و زیبایی توصیه می کند از ناحیه زیر چشم خود مراقبت کنید.

تفاوت بین مرطوب کننده و کرم چشم چیست؟
دکتر مونیکا لی ، متخصص پوست و مربی بالینی در گروه پوست و علوم پوستی دانشگاه بریتیش کلمبیا می گوید: "یک مرطوب کننده برای حفظ و یا افزایش هیدراتاسیون سطح پوست است." "به همین ترتیب ، تقریباً در هر جای بدن قابل استفاده است."

از طرف دیگر ، کرم چشم بطور خاص فرموله شده است که در زیر چشم ها استفاده می شود ، ناحیه ای که پوست به طرز چشمگیری ظریف و مستعد بروز علائم پیری است. به همین ترتیب ، تمایل دارد که از لحاظ بافت سبکتر باشد و ترکیبات فعال مانند اسید هیالورونیک یا ویتامین C را داشته باشد. بسته به مواد تشکیل دهنده آن ، یک کرم چشم می تواند دارای اثرات مرطوب کننده ، ضد التهابی یا آنتی اکسیدان باشد (که به محافظت از پوست در برابر عوامل استرس زا محیطی که می توانند باعث پیری زودرس شوند ، مانند پرتوهای UV و آلودگی). همچنین می تواند باعث کاهش پف ، پوست روشن تر یا کاهش خطوط ریز در ناحیه شود. "

آیا استفاده از مرطوب کننده به عنوان کرم چشم بی خطر است؟
دکتر لی می گوید: "این بستگی دارد ، و بیشتر به مناسب بودن و نه ایمنی است." "به طور کلی می توان از مرطوب کننده ها به عنوان کرم چشم استفاده کرد. با این حال ، با توجه به چگونگی ظریف و نازک بودن ناحیه ، ممکن است ترکیب یک مرطوب کننده برای پوست اطراف چشم مناسب نباشد. یک کرم چشم به طور خاص فرم داده شده است تا نرم باشد. به خاطر داشته باشید که پوست اطراف چشم اولین کسی است که علائم پیری را نشان می دهد (مانند چین و چروک و سستی) ، بنابراین یک محصول مراقبت از پوست ساخته شده برای هدف قرار دادن این نگرانی ها می تواند هم پیشگیرانه و هم جبران کننده باشد. "

هانیه شهاده ، سرشناس زیبایی شناس اوداسیت موافق است. وی توضیح می دهد: "مرطوب کننده ها روغن و اسیدهای سنگین تری دارند که می توانند باعث سوزش چشم و پوست شوند."

زمان مناسب برای شروع استفاده از کرم چشم چه موقع است؟
دکتر لی با بیان اینکه بهترین نوع استفاده از آن در پوست بزرگسالان است ، می گوید: "در هر زمان ممکن است کرم چشم ایجاد شود." "پوست بالغ [که علائم پیری را نشان می دهد] - از جمله سستی پوست ، خطوط ریز ، رنگ پر رنگ یا رنگدانه ناموزون - ممکن است از استفاده از آن سود بیشتری ببرد و با استفاده مداوم در طول زمان بهبود بیشتری پیدا کند."

بهترین روش برای استفاده از کرم چشم چیست؟
با وجود نام آن ، کرم چشم نباید خیلی نزدیک به چشم مانند روی پلک ها و یا مستقیماً در زیر مژگان زیرین اعمال شود. شیاده توضیح می دهد: "مقدار نخود را به دور هر دو چشم بمالید ، با انگشت حلقه خود را به آرامی در اطراف استخوان مداری قرار دهید و سپس آن را به داخل معبد صاف کنید."

برای یافتن بهترین حالت خود بعد از یک شب طولانی به کمی کمک اضافی نیاز دارید؟ شیاده اضافه می کند: "می توانید بعد از استفاده از یک غلتک خنک کننده گواشائو یا صورت برای کمک به پف کردن ، سفت شدن و درخشندگی اطراف ناحیه چشم استفاده کنید." او توصیه می کند هنگامی که از آنها برای خنک کردن فوری و خنک کننده استفاده نمی کنید ، وسایل صورت خود را در یخچال ذخیره کنید.

مصرف کنندگان هنگام خرید کرم چشم باید چه عناصری را جستجو کنند؟
دکتر لی توضیح می دهد: "این به اهداف [پوست] شما بستگی دارد. "برخی از عناصر اصلی که به دنبال آن می گردند شامل اسید هیالورونیک و سرامیدها [برای آبرسانی] ، رتینول [برای هدف قرار دادن چین و چروک] ، ویتامین C [برای درمان دایره های تاریک] و کافئین [برای کاهش چرکی] است."

شهاده برای تسکین و هیدرات و همچنین چای سبز و عصاره های کافئین ، ترکیبات گیاهی مانند آلوئه ، اسید هیالورونیک ، جلبک یا جلبک دریایی و روغنهای سبک مانند جوجوبا را پیشنهاد می کند. وی اضافه می کند: "این مواد به کمک آنها در محافظت از قسمت ظریف چشم کمک می کند."

آیا استفاده از کرم های چشم رتینول در اطراف ظریف چشم مفید است؟
در حالی که بطور اختصاصی برای کانتور چشم تنظیم شده اند ، کرمهای چشم رتینول قوی هستند و باید با احتیاط از آنها استفاده کرد. شیاده می گوید: "کرم چشم بدون نسخه رتینول نسبتاً بی خطر است ، زیرا حاوی سطح پایین تر رتینول است." "اما من توصیه نمی کنم که از یک برای مدت زمان طولانی استفاده کنید. اگر از کرم چشم مبتنی بر رتینول استفاده می کنید ، پیشنهاد من این است که فقط آن را شب ها بمالید و از یک کرم چشم سبک و مرطوب کننده برای استفاده در روز استفاده کنید. "

اگر پوست حساس یا واکنشی دارید ، از فرمول هایی که حاوی رتینول است و از ترکیبات ملایم و آبرسان مانند اسید هیالورونیک و آلوئه ورا خودداری کنید ، خودداری کنید.

آیا کرم چشم می تواند باعث ایجاد میلیلیا یا شود

  • انیس شایگان

ماسک مو وفواید آن

انیس شایگان | دوشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۹، ۰۴:۵۸ ب.ظ

فواید ماسک مو

 

آیا به تازگی به دلیل خشکی ، خارش یا رشته های یخ زده خود مرتباً خود را از موهای خود رنج می برید؟ آیا انگشتان دست شما هر وقت سعی می کنید آنها را سبک کنید یا حتی داخل یک اسفنج قرار دهید ، با موهایتان درگیر می شوید؟ اینها فقط برخی از مشکلات مو است که هر روز مردان و خانمها با آن روبرو هستند. شما می توانید تمام پول خود را صرف خرید گران ترین شامپو و نرم کننده کنید و هنوز هم آسیب دیدن مو را تجربه می کنید به همین دلیل باید ماسک مو را امتحان کنید. بهترین ماسک مو در بازار می تواند برای موهای شما معجزه کند. در اینجا پنج مزیت استفاده از ماسک مو را ذکر می کنیم.

موهای صاف و براق

استفاده از ماسک مو حداقل هفته ای یکبار موهای شما را صاف و براق می کند بدون اینکه چرب شود و یا خطر ابتلا به شوره سر را نداشته باشد. به جای استفاده از نرم کننده معمولی خود ، ماسک مو مورد نظر خود را بمالید و از انتهای آن ، آن را روی موهای خود پخش کنید. وقت خود را در ماساژ ماسک مو روی موهای خود بگذرانید. ماسک را سه تا پنج دقیقه قبل از شستشو با آب بگذارید. ماسک مو با ترکیباتی مانند روغن نارگیل ، روغن آرگان ، روغن شاوا و روغن آووکادو موهای شما صاف و براق خواهد شد. به موهای خود اجازه دهید هوا خشک شود تا بتوانید نتایج را مشاهده کنید. مطمئن باشید که هنگام شانه کردن موهایتان رشته های کمتری درگیر خواهید بود که به معنی شکستگی یا ریزش مو است.

آسیب مو را معکوس می کند

روش های مختلفی برای آسیب دیدن موهای شما وجود دارد. این می تواند با استفاده مداوم از گرما بدون محافظت ایجاد شود. صاف کننده های مو ، سشوار و موها باعث ضعیف شدن کوتیکول مو می شوند و باعث ریزش یا شکستن آن می شوند. مو شروع به از دست دادن رطوبت طبیعی خود می کند که باعث ریزش مو می شود. استفاده از ماسک مو راهی عالی برای ترمیم و تقویت رشته های موهای شما است. اگر می توانید ماسک مو با ترکیبات اسید آمینه گیاهی پیدا کنید ، ممکن است فرصتی برای درمان موهای آسیب دیده وجود داشته باشد.

دوباره موهای خشک را آبرسانی می کند

یکی دیگر از مشکلات رایج مو که اکثر مردم با آن روبرو هستند مربوط به موهای خشک است. آیا حتی قبل از بیرون آمدن از درب ، موهای شما خشک و در همه جای شما ناراحت نمی شود؟ آیا در طول روز بادی احساس اضطراب می کنید زیرا سخت است که موهای خود را در جای خود نگه دارید؟ داشتن موهای خشک می تواند روز شما را خراب کند. بنابراین صرف چند دقیقه از روز برای استفاده از ماسک مو که باعث مرطوب ، تغذیه و آبرسانی موهای شما می شود ، اصلاً ایده بد نیست. اگر در مکان سردتری زندگی می کنید ، استفاده از ماسک مو با روغن نارگیل یا شیر به عنوان ماده اصلی می تواند مواد معدنی ، الکترولیتی و ویتامین های مورد نیاز خود را به موهای شما بدهد. اگر می توانید با استفاده از ماسک مو در موهای خود یا کارهای روزمره ، از تعجب دیدن موهای شما بعد از چند هفته سالم دیدن نکنید.

برای نگهداری رنگ مو مناسب است

استفاده از رنگ روی موهای شما می تواند مشکل باشد. در حالی که ظاهر جدید و تازه ای به شما می بخشد ، همچنین استفاده از محصولات مبتنی بر مواد شیمیایی روی موهای شما عوارض جانبی دارد. رنگ آمیزی مو می تواند باعث خشکی و نازک شدن موها شود ، بخصوص اگر شما شاهد نگهداری مناسب نیستید. ماسک های مو پس از انجام یک درمان رنگی شدید مو برای بازیابی سلامت و نرمی عالی هستند. از آنجایی که رطوبت طبیعی مو در طی فرایند از بین می رود ، ضروری است که شما فقط بهترین محصولاتی را بکار ببرید که موهای شما را تغذیه کرده و حتی درخشندگی رنگ موهای جدید شما را بیرون بیاورد.

راه سریع و گران قیمت برای لعاب دادن به موهای شما

اگر به دنبال یک روش ساده و ارزان برای لعاب دادن موهای خود بدون گذراندن چهار تا شش ساعت در یک سالن و پرداخت هزینه بیشتر از هزینه خود هستید ، خرید یک ماسک عالی مو جایگزین بسیار خوبی است. در کمتر از ده دقیقه موهای خود را فنر و قوی کنید. هرچه با استفاده از ماسک مو سازگارتر باشید ، نتایج بهتری خواهید یافت.

  • انیس شایگان

فواید استفاده از شامپوی بدون سولفات

انیس شایگان | دوشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۹، ۰۴:۲۷ ب.ظ

فواید استفاده از شامپو بدون سولفات


آیا به دنبال یک شامپوی سطح بالاتر هستید؟ ما ممکن است بتوانیم کمک کنیم. در اینجا نحوه مقایسه شامپو عاری از سولفات با شامپو معمولی ارائه شده است.

شامپو عاری از سولفات چیست؟
سولفاتها یک ماده کاملاً استاندارد برای بسیاری از محصولات شامپو (و نظافت خانگی) هستند. انواع اصلی سدیم لوریل سولفات سدیم (یا SLS) و سولفات لوره سدیم (SLES) است. بنابراین SLS در شامپو چیست؟ به عبارت ساده تر ، سولفات ها موادی هستند که باعث می شوند شامپو ها به یک چرم غلیظ تبدیل شوند. با این حال ، آنها به دلیل آسیب دیدگی مو تحت آتش سوزی قرار گرفته اند ، و SLS و SLES مطمئناً مواد مغذی را به موهای شما نمی آورند. بنابراین ، در پاسخ به سوال "عاری از سولفات چیست؟" ، شامپو عاری از سولفات یک شامپو بدون سولفات است. اما سولفات ها چه چیزی را به موهای شما می رسانند و فواید شامپوی عاری از سولفات چیست؟ بخوانید تا متوجه شوید!

فواید شامپوی عاری از سولفات
1. شما باید روی روغنهای اساسی مو طبیعی نگه دارید
همانطور که در بالا توضیح داده شد ، سولفاتها ماده ای است که معمولاً در شامپوها و حمام های حبابی مختلف یافت می شود. وقتی صحبت از شامپو می شود ، آنها یک اثر لک کننده ایجاد می کنند که به از بین بردن کثیفی و بقایای موها و پوست سر شما کمک می کند.
سولفات ها همچنین می توانند موهای شما را از روغنهای طبیعی ضروری سیر کنند. یکی از مزایای استفاده از شامپو عاری از سولفات این است که رشته های شما درخشش طبیعی و طبیعی خود را از دست نمی دهند. با استفاده از شامپوی کره Shea & Sandalwood ، رطوبت اضافی خود را ببندید. شما همچنین می توانید در مورد تمام راه هایی که کره کره به شما کمک می کند تا در موهای شما در مورد فواید کره گیاه فواید مو استفاده کنید ، بخوانید.

2. نیازی نیست که رنگ خود را به اسم سولفات ها قربانی کنید
متأسفانه سولفات ها می توانند در بسیاری از انواع مختلف مو ویران شوند. اگر موهای رنگی دارید ، ممکن است بعد از استفاده از شامپوی سولفات ، رنگ و لعاب خود را به نظر بیاورید. به گزینه ای عاری از سولفات مانند شامپو کره و گل رز Murumuru ما بپیوندید تا رنگ شما پر جنب و جوش و براق به نظر برسد.

3. شما باید موهای خود را قوی نگه دارید
سولفات ها برای برخی از انواع مو می توانند فوق العاده خشک شوند و این می تواند به انتهای آسیب دیده و خشک منجر شود. انتخاب محصولی مانند روغن نارگیل و شامپو Ylang Ylang یک راه مطمئن برای جلوگیری از سولفات ها هنگام استفاده از مواد طبیعی برای محافظت و تقویت رشته های شما است.

4- از حساسیت پوست سر خداحافظی کنید
کسانی از ما با فلج حساس می دانیم که محصولات مو اشتباه می توانند وضعیت بسیار دشواری را به مراتب وخیم تر کنند. یکی از فواید شامپوی عاری از سولفات این است که آنها بر روی پوسته های حساس بسیار ملایم هستند و خشکی و خارش را که قبلاً تجربه کرده اید تحریک نمی کنند. اگر از حساسیت به پوست سر رنج می برید ، توصیه می کنیم از شامپوی برگ گیاه دانه کنف و نانا برگ ، نوعی داروی خاص برای پاک کردن و تغذیه پوست سر خود استفاده کنید.

5- همه قشرهای مو مجعد شادی خواهند کرد
اگر موهای مجعد دارید ، می دانید که بدون رطوبت به معنی بدون فر نیست. از آنجا که سولفات ها رشته های شما را خشک می کنند ، سخت می شود که فرهای شما الگوی تنگ و هیدراته هیدراته آنها را خاموش کند. از شامپوی شیر نارگیل و یاس سفید ما برای تعریف شگفت انگیز فرچه و پاشیدن رطوبت استفاده کنید.

  • انیس شایگان

فواید سلامتی روغن کاج

انیس شایگان | دوشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۰۸ ب.ظ

 

ممکن است یک دلیل خوب وجود داشته باشد که بسیاری از تمیز کننده های خانگی معمولی ادعا می کنند "مانند کاج بو می کند". این ارتباط با روغن کاج و سلامتی آن به اندازه تپه ها قدیمی است و مربوط به خاصیت ضد عفونی کننده روغن جوانه زده و ضدعفونی کننده روغن است.

در حقیقت ، کاج بسیار مورد احترام پدر طب غربی ، بقراط بود ، که تأثیر شفابخش آن را در سیستم تنفسی انسان ذکر کرد. به همین ترتیب ، بومیان آمریکایی از سوزن های کاج در رختخواب ها برای جلوگیری از مضرات و شپش ها استفاده کردند.

به دست آمده با استخراج روغنهای اساسی از سوزن درختان کاج ، روغن کاج ، یک درمان درمانی قوی است. مانند درخت چای و روغن اکالیپتوس ، عصاره های کاج از عوامل مؤثر در برابر ارگانیسم های مضر از انواع هستند ، و آن را به عنوان یک روغن عالی در قفسه سینه و تمیز کردن گنجه خود تبدیل کرده است.

ظرفیت های قدرتمند آن به مقادیر بالای فنل ها و ترپن ها ، مواد شیمیایی گیاهی اسیدی که میکروب ها را دفع می کند و از بیماری خارج می شود ، مربوط می شود. [1] این ماده همچنین اثر شفابخش در سیستم غدد درون ریز دارد و به بدن در تمیز کردن ناخالصی ها از پوست کمک می کند. کاج هیدروسول یک ماده تحریک کننده و تقویت کننده بدن است و باعث تقویت تعادل روحی و جسمی می شود.

8 مزایای سلامتی روغن کاج
در زیر بهترین مزایای روغن کاج برای سلامتی شما وجود دارد!

1. قرمزی مفصل و عضله و تورم را کاهش می دهد
روغن کاج به دلیل خاصیت قدرتمندی که دارد در برابر قرمزی و تورم در افرادی که درد مفاصل دارند و باعث ناراحتی می شوند ، مقاومت می کند. به یک حمام گرم یا یک روغن ماساژ پایه مانند بادام شیرین یا نارگیل اضافه کنید.

2. به عنوان یک Expectorant عمل می کند
روغن ضروری کاج همچنین ممکن است به تسکین احتقان کمک کرده و بعنوان ماده برقی عمل کند ، و بدن را در شکسته شدن مخاط و خارج کردن آن از ریه ها یاری می کند. همچنین به کاهش بروز عفونت های سینوسی کمک می کند.

3. پوست را صاف می کند
روغن کاج به دلیل داشتن قابلیت پاک کننده قوی ، ممکن است با انواع شرایط پوستی مفید باشد. این شامل پسوریازیس ، آکنه ، جوش ، پای ورزشکار ، اگزما و خارش است. بصورت موضعی نیز می تواند از آن برای درمان پوست سر استفاده شود ، به خصوص در موارد خشکی و شوره سر.

4- یک عامل ضد ویروسی است
روغن گردو کاج همچنین ممکن است موجودات مضر ، از جمله ویروس ها را از بین ببرد. [4] پیروی از یک رژیم متعادل ، و خوردن مقدار زیادی غذای پر ویتامین C نیز یک روش عالی برای پیشگیری یا کاهش شدت سرماخوردگی است.

5- دارای قدرت آنتی اکسیدانی قوی است
از طریق خنثی کردن رادیکال های آزاد ، روغن کاج به ما کمک می کند روند فرسودگی سلولی را کند کنیم ، بنابراین روند پیری را کند می کنیم. آنتی اکسیدان ها در محافظت از ما در برابر بیماری های چشمی ، تخریب عضلات و بسیاری از اختلالات سیستم عصبی کمک می کند. [1]

6. برای ارگانیسم های مضر سمی است
با استفاده منظم ، روغن کاج ممکن است به ما در برابر بسیاری از ارگانیسم های مضر ، از جمله عفونت ادراری و عفونت های پوستی ، محافظت کند. [1، 3، 4]

7. عالی برای آروماتراپی
روغن کاج از طریق عطر شگفت انگیز خود بدن و ذهن را تحریک می کند و دارای یک اثر انرژی بخش است. به عنوان یک عامل آروماتراپی از آن برای حمایت از خستگی آدرنال و افسردگی خفیف استفاده شده است.

8- به عنوان ضد عفونی کننده عمل می کند
یک ماده تمیز کننده عالی است و می تواند برای اثر پاک کننده و درخشندگی به اسپری ها و خوشبو کننده های اتاق اضافه شود. ضد عفونی کننده های روغن کاج نشان داده شده است که در جلوگیری از بسیاری از میکروب های خانگی از جمله کپک ، اسپورهای مخمر و E. coli موثر است.

 

مرجع: 

  • انیس شایگان