مواد آرایشی بهداشتی

فواید روغن ارگان

انیس شایگان | دوشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۳:۴۶ ب.ظ

روغن آرگان و خواص معجزه آسای آن ( روش تشخیص روغن آرگان اصل )

1. از آسیب های خورشید محافظت می کند

زنان مراکشی مدت‌هاست که از روغن آرگان برای محافظت از پوست خود در برابر آسیب‌های نور خورشید استفاده می‌کنند، این عمل توسط a

این مطالعه نشان داد که فعالیت آنتی اکسیدانی موجود در روغن آرگان به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد ناشی از نور خورشید کمک می کند. این از سوختگی و هیپرپیگمانتاسیون در نتیجه جلوگیری کرد. در دراز مدت، این حتی ممکن است به پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست ، از جمله ملانوم کمک کند.

برای این فواید می توانید مکمل های روغن آرگان را به صورت خوراکی مصرف کنید یا روغن را به صورت موضعی روی پوست خود بمالید.

2. پوست را مرطوب می کند

روغن آرگان شاید بیشتر به عنوان مرطوب کننده استفاده شود. به همین دلیل است که اغلب در لوسیون ها، صابون ها و نرم کننده های مو یافت می شود. می توان آن را به صورت موضعی یا خوراکی همراه با مکمل های روزانه برای اثر مرطوب کنندگی مصرف کرد. این تا حد زیادی به لطف ویتامین E فراوان آن است که یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که می تواند به بهبود احتباس آب در پوست کمک کند.

3. تعدادی از بیماری های پوستی را درمان می کند

روغن آرگان حاوی تعداد زیادی خواص درمانی از جمله خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. هر دو به کاهش علائم تعدادی از بیماری های التهابی مختلف پوست مانند پسوریازیس و روزاسه کمک می کنند.

برای بهترین نتیجه، روغن آرگان خالص را مستقیماً روی لکه های پوستی که تحت تأثیر پسوریازیس قرار گرفته اند، بمالید. روزاسه را می توان با مصرف مکمل های خوراکی به بهترین نحو درمان کرد.

4. آکنه را درمان می کند

آکنه هورمونی اغلب نتیجه سبوم اضافی است که توسط هورمون ها ایجاد می شود. روغن آرگان دارای اثرات ضد سبوم است که می تواند به طور موثر مقدار سبوم روی پوست را تنظیم کند. این می تواند به درمان انواع مختلف آکنه کمک کند و پوستی صاف تر و آرام تر داشته باشد.

حداقل دو بار در روز روغن آرگان – یا کرم های صورت حاوی روغن آرگان – را مستقیماً روی پوست خود بمالید. شما باید بعد از چهار هفته شروع به دیدن نتایج کنید.

5. عفونت های پوستی را درمان می کند

یکی از کاربردهای سنتی روغن آرگان برای درمان عفونت های پوستی است. روغن آرگان دارای خواص ضد باکتریایی و قارچ کش است. این به آن توانایی کمک به درمان و پیشگیری از عفونت های باکتریایی و قارچی پوست را می دهد.

روغن آرگان را حداقل دو بار در روز به صورت موضعی روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

6. بهبود زخم را بهبود می بخشد

آنتی اکسیدان ها به وضوح یک نیروی قدرتمند هستند. می توان از ترکیب قوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین E موجود در روغن آرگان استفاده کردبه بهبود سریع تر زخم ها و بریدگی ها کمک می کندمنبع مورد اعتمادمی توانید به طور منظم از مکمل های روغن آرگان استفاده کنید تا این مزیت را در سراسر بدن خود تجربه کنید.

7. درماتیت آتوپیک را تسکین می دهد

درماتیت آتوپیک یک بیماری پوستی شایع با علائمی مانند خارش و قرمزی پوست است. تحقیقات نشان داده است که استفاده از روغن آرگان به صورت موضعی در ناحیه آسیب دیده می تواند به درمان علائم کمک کند. ویتامین E و خواص التهابی طبیعی موجود در روغن آرگان هر دو می توانند به این اثر تسکین دهنده منجر شوند.

ن درماتیت با دارونما یا ویتامین E خوراکی که به وفور در روغن آرگان وجود دارد، انجام شد. محققان دریافتند شرکت‌کنندگانی که ویتامین E دریافت کرده‌اند، کاهش قابل توجهی در علائم مشاهده کردند.

مکمل های ضد پیری؛ با این مکمل ها جوان تر بمانید

8. اثرات ضد پیری دارد

روغن آرگان از دیرباز به عنوان یک درمان ضد پیری استفاده می شود. اگرچه این تنها توسط شواهد حکایتی تأیید شده است،توانست این ادعا را تایید کند. محققان دریافتند که ترکیبی از روغن آرگان خوراکی و آرایشی منجر به افزایش قابل توجهی در انعطاف پذیری پوست می شود. این یک درمان موثر ضد پیری ارائه کرد.

می توانید با استفاده مستقیم از روغن آرگان روی پوست، مصرف منظم مکمل های خوراکی یا هر دو از این فواید بهره مند شوید.

9. چربی پوست را کاهش می دهد

برخی از ما به طور طبیعی پوست چرب تری نسبت به دیگران داریم. کسانی که اغلب این کار را انجام می دهند برای خلاص شدن از شر براق شدن روغنی که ممکن است ایجاد شود، تلاش می کنند. به لطف قابلیت‌های کاهش سبوم روغن آرگان، می‌تواند به کاهش سبوم کل و کاهش چربی پوست کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که استفاده دو بار در روز از کرم حاوی روغن آرگان باعث کاهش فعالیت قابل توجه سبوم و چربی آن در عرض تنها چهار هفته می شود.

10. از ترک های پوستی جلوگیری و کاهش می دهد

ترک های پوستی به ویژه در دوران بارداری شایع هستند، اما هر کسی می تواند آن را تجربه کند.
دریافت که کرم آب در روغن حاوی روغن آرگان خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. این به پیشگیری و درمان زود هنگام ترک های پوستی کمک کرد.

حداقل دو بار در روز روغن آرگان را مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید. این کار را به محض اینکه مشکوک به دیدن یا شروع به دیدن علائم کشیدگی برای بهترین نتیجه هستید، انجام دهید.

  • انیس شایگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی