مواد آرایشی بهداشتی

۶۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

تری اتانول آمین (TEA) چیست؟

انیس شایگان | شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰۸:۴۰ ب.ظ

LPWGHJ تری اتانول آمین (TEA) چیست؟

 

تری اتانول آمین یکی از ترکیبات شیمیایی آلی است که به اختصار با TEA یا TEOA شناخته شده می شود. کاربرد تری اتانول آمین مایعی بی رنگ یا زرد کمرنگ و چسبناک است و کمی بوی آمونیاک می دهد و خیلی راحت با آب ترکیب می شود. در ادامه، ساختار، ویژگی ها و کاربردهای این ترکیب شیمیایی را بررسی می کنیم.

 

تری اتانول آمین (TEA) ، دی اتانول آمین (DEA) و اتانولامین مایعات ضخیم ، بی رنگ و ضخیم با بوهایی مانند آمونیاک هستند. در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی ، تری اتانولامین ممکن است در برخی از محصولات آرایش مانند خط چشم ، ریمل ، سایه چشم ، سرخ شدن ، پایه و پایه های آرایش و همچنین در رایحه ها ، محصولات مراقبت از مو ، رنگ مو ، مجموعه مو ، تراشیدن استفاده شود. محصولات ، ضدآفتاب و محصولات مراقبت از پوست و پاکسازی پوست.

اتانول امین ممکن است در برخی از امواج دائمی و رنگ موها و رنگ استفاده شود. دی اتانول آمین به خودی خود به ندرت در مواد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد ، اما مشتقات DEA ممکن است در شامپوها و محصولات پاک کننده استفاده شود.
 

چرا در مواد آرایشی و محصولات مراقبت شخصی استفاده می شود؟
TEA ، DEA و اتانولامین با کاهش کشش سطحی مواد به امولسیون ، به شکل گیری امولسیون کمک می کنند تا مواد محلول در آب و محلول در روغن با هم مخلوط شوند. همچنین از آنها برای کنترل pH مواد آرایشی و محصولات مراقبت شخصی استفاده می شود.
 

خود DEA به ندرت در محصولات مورد استفاده قرار می گیرد ، اما ممکن است با مواد دیگر ترکیب شود و به یک ماده جدید (یعنی نمک DEA) تبدیل شود که دیگر از نظر شیمیایی با DEA یکسان نیست. این "واکنش شیمیایی" منجر به ماده جدیدی می شود که بسیار پایدار است و به راحتی از هم جدا نمی شود. Cocamide DEA و لورامید DEA نمونه هایی از چنین ترکیباتی هستند.
نمکهای DEA به عنوان سورفاکتانتها ، عوامل امولسیون کننده ، افزایش دهنده ویسکوزیته ، موها یا مواد ضدعفونی کننده پوست ، تقویت کننده فوم و یا ضد انعقادها عمل می کنند. لازم به ذکر است که علاوه بر مواد آرایشی و محصولات مراقبت شخصی از DEA و مشتقات DEA در سایر محصولات نیز استفاده می شود. به عنوان مثال ، DEA و مشتقات DEA برای چندین کاربرد مرتبط با مواد غذایی ، در درجه اول بسته بندی مواد غذایی مورد تأیید قرار گرفته است. مانند هر واکنش شیمیایی ، ممکن است مقادیر اندکی از مواد اولیه اجتناب ناپذیر (در این حالت ، DEA) موجود در محصول نهایی وجود داشته باشد.
این سطوح کم و باقیمانده تاثیری در استفاده یا عملکرد مواد اولیه جدید نمی گذارد و در طی تولید سطوح ایمن کنترل می شود. TEA بیشتر در مواد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان تنظیم کننده سورفکتانت یا pH تنظیم می شود.

سایر ترکیبات حاوی TEA به عنوان مواد فعال کننده کننده و ضدعفونی کننده مو یا پوست عمل می کنند. اتانولامین به عنوان تنظیم کننده pH عمل می کند. اکثر نمک های آن به عنوان سورفاکتانت عمل می کنند. برخی از نمکهای اتانولامین به عنوان تنظیم کننده pH ، مواد نگهدارنده مو یا مواد نگهدارنده عمل می کنند.

نکات ایمنی:
سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) شامل تری اتانول آمین (TEA) ، دی اتانول آمین (DEA) و اتانول آمین در لیست مکمل های افزودنی غذایی غیرمستقیم مجاز است. این مواد ممکن است در چسب ها در تماس با مواد غذایی و برای کمک به شستشو یا لایه برداری از میوه و سبزیجات استفاده شوند.
 

ایمنی تری اتانول آمین ، دی اتانول آمین و اتانول آمین در چندین نوبت توسط پنل متخصص آمریکا آرایشی و بهداشتی ایالات متحده ارزیابی شده است: //www.cosmeticsinfo.org/sites/all/modules/contrib/lexicon/imgs/lexicon.gif (CIR) پنل متخصص.

در سال 1983 ، پانل خبره CIR داده های علمی را ارزیابی کرد و نتیجه گرفت که TEA ، DEA و اتانولامین برای استفاده در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی که برای استفاده های ناپیوسته و کوتاه استفاده می شوند ، بی خطر هستند و به دنبال آن شستشو کامل از سطح پوست انجام می شود. در محصولاتی که برای تماس طولانی مدت با پوست در نظر گرفته شده اند ، غلظت TEA و DEA نباید از 5٪ تجاوز کند. اتانولامین فقط باید در محصولات شستشو استفاده شود. برای جلوگیری از تشکیل نیتروسامین های احتمالاً سرطان زا نباید از تری اتانول آمین و دی اتانول آمین استفاده شود.

در سال 2010 ، پانل خبره تصمیم گرفت که ارزیابی ایمنی را به عنوان سه گزارش جداگانه بازگشایی کند و ترکیبات مرتبط دیگری را در هر یک از بررسی های جدید بگنجاند. بررسی آنها از DEA و 16 نمک آن در سال 2011 منتشر شد. پانل خبره CIR نتیجه گرفت که رژیم دیانول آمین و 16 نمک مربوط به آن در استفاده از روش های کنونی و غلظت در صورت فرموله شدن غیر تحریک کننده ایمن هستند. آنها هشدار دادند که نباید از مواد تشکیل دهنده در محصولات آرایشی استفاده شود که ترکیبات N-nitroso تشکیل شود.

در سال 2012 ، پنل خبره CIR بررسی خود در مورد اتانولامین و 12 نمک اتانولامین را صادر کرد. پانل نتیجه گرفت که اتانول آمین و نمکهای اتانول آمین مرتبط با آن در اقدامات فعلی استفاده و غلظت ایمن هستند (فقط برای استفاده از شستشو) در صورت فرموله کردن غیر تحریک کننده. آنها هشدار دادند که نباید از مواد تشکیل دهنده در محصولات آرایشی استفاده شود که ترکیبات N-nitroso تشکیل شود.

در سال 2013 ، پنل خبره CIR بررسی خود را در مورد تری اتانول آمین و 31 ماده حاوی TEA مرتبط صادر کرد. پانل نتیجه گرفت که تری اتانول آمین و ترکیبات حاوی آن TEA در روشهای فعلی استفاده و غلظت در صورت استفاده از فرمول های غیر تحریک کننده بی خطر هستند. آنها هشدار دادند که نباید از مواد تشکیل دهنده در محصولات آرایشی استفاده شود که ترکیبات N-nitroso تشکیل شود.

منبع: https://is.gd/RX8JTu

  • انیس شایگان

تونر صورت

انیس شایگان | شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۳۶ ب.ظ

تونر صورت 


به یاد دارم وقتی نوجوان بودم ، چطور همیشه از آنچه با چهره من می گذرد آگاه بودم. احتمالاً به این دلیل است که خانواده آسیایی من در مورد نقص آکنه هورمونی بسیار بی پرده بودند ، اما سلام ، حال من خوب است. یادم است که هر شب برای اطمینان از اینکه صورتم در صورت رشد جوش روشن شود ، صورتم 5 مرحله ای صورت را انجام می دهم. البته ، این واقعاً کمکی نکرد - طبیعت گاهی روشی بی رحمانه است.

DIY Facial Toner

 

پوست من از آن زمان بسیار بهبود یافته است (عمدتاً به دلیل افزایش آگاهی از آنچه می تواند باعث ایجاد آکنه و سایر موارد شود) ، اما این بدان معنی نیست که دیگر نیازی به مراقبت از پوست خود ندارم! فهمیدم که آنچه می خورم تأثیر زیادی روی پوست من می گذارد ، اما شستن ناخالصی های صورتم (که ممکن است تمام روز در معرض دیدم باشد ، ممکن است اضافه کنم!) در پایان روز کمک می کند. از آنجا که ، همانطور که می دانید ، دوست دارم مواد شیمیایی را از روی صورتم دور نگه دارم ، تصمیم گرفتم که راه حل مناسبی را پیدا کنم.

 

یک مورد که من در مورد این تونر دوست دارم این است که جمع کردن چقدر ارزان است! من تمام مواد لازم را قبلاً در دست داشتم ، بنابراین من یک فوراً دسته ای را برای استفاده کردم. چیز دیگری که من دوست دارم این است که چقدر تمیز بودن باعث می شود احساس راحتی کنم! به طور جدی ، نه ناخوشایند و نه چیز دیگری ، وقتی می دیدم خاک اضافی حتی بعد از استفاده از شستشوی صورتم روی لنت پنبه می افتد ، خوشحال شدم! از هیچ گونه مواد خشن مانند الکل یا عطر استفاده نمی کند.

 

من نظرات مختلفی در مورد استفاده از تونر با فندق جادوگر یا سرکه سیب شنیده ام ، اما من این ترکیب را برای من موفقیت آمیز دیدم (این سلب مسئولیت من بود). اکنون یک سال از ساخت و استفاده از شستشوی صورت خانگی و این تونر می گذرد. من هر روز از آن استفاده نمی کنم (دلیل دیگری را در پاراگراف بعدی مشاهده خواهید کرد) ، اما من متوجه یک تغییر قطعی شده ام. در مورد آکنه هورمونی نیز بسیار آرامش بخش است.

 

من یک چیز دارم که وظیفه خود را یادآوری می کنم: شما واقعاً می توانید این معجون را اسپری شوهر بنامید ، زیرا مانند اسپری اشکال ، شوهرم هنگام استفاده از آن خیلی نزدیک نمی شوید. مگر اینکه یکی دیگر از موارد مهم شما از بوی سرکه سیب لذت نبرد ، در معرض خطر خود شما باشد ؛-)

  • انیس شایگان

5 ماسک صورت DIY برای پوست زمستانی

انیس شایگان | شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۸ ق.ظ

5 ماسک صورت DIY برای پوست زمستانی

 

با کمک این راهکارهای خانگی ساده ، خداحافظی کنید و از چشمانتان در زمستان خداحافظی کنید.


5 ماسک صورت DIY برای پوست زمستانی
آب و هوای زمستان می تواند بسیاری از مشکلات پوستی ، خشکی ، پوسته پوسته شدن و تحریکات را به همراه داشته باشد. با این ماسک های ساده DIY صرفه جویی کنید.

Best natural homemade winter face packs, winter face masks for ...

 

این ماسک ها از مواد طبیعی طبیعی موجود در آشپزخانه شما ساخته شده اند. با این حال ، پوست همه متفاوت است ، بنابراین من توصیه می کنم قبل از اینکه درگیری صورت خود را لکه دار کنید ، یک آزمایش پچ را روی بازوی خود انجام دهید. فقط به این دلیل که هنگام خوردن غذا به آن حساسیت ندارید ، به این معنی نیست که نمی تواند پوست شما را تحریک کند. همچنین ، این می تواند کمی کثیف شود ، بنابراین ممکن است بخواهید ماسک ها را روی یک سینک بمالید.

 

1. لکه دار کردن ماسک صبحانه
عناصر

1 قاشق چایخوری روغن نارگیل
1 عدد سفیده تخم مرغ
1 مشت انگور
دستورالعمل ها

مواد را با هم در یک کاسه مخلوط کنید. روی پوست بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند. به آرامی صورت خود را با آب گرم بشویید.

فواید

این ماسک درمانی عالی برای پوست های کسل کننده و خشک زمستان شما است. شاید به نظر نرسد که روغن صورت خود را خنثی کنید ، اما نگران نباشید این باعث شکستن کشور نشود. روغن نارگیل در واقع پوست تشنه شما را مرطوب می کند. در همین حال ، پودر جو دوسر hypoallergenic صورت شما را بیرون می کشد و سفیده تخم مرغ پوست خسته شما را روشن می کند.

 

2. تسکین دهنده ماسک برانچ
عناصر

½ آووکادو پوره شده
ban موز پوره شده
1 قاشق چایخوری عسل خام
دستورالعمل ها

مواد را با هم در یک کاسه مخلوط کنید. روی پوست بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند. به آرامی صورت خود را با آب گرم بشویید.

فواید

موز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی قدرتمندی است که می تواند باعث شگفتی برای پوست شما شود. پتاسیم آن به نگه داشتن لکه های پوستی شما کمک می کند در حالی که ویتامین E به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند.

روغنهای طبیعی آووکادو عمیقاً در پوست شما ریخته می شوند و هرگونه لکه خشکی یا پوستی را از بین نمی برند. آنتی اکسیدان های موجود در عسل خام ، پوست ملتهب شما را آرام می کنند و تن می کنند.

 

3. ماسک بلغور جو دوسر
عناصر

1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو
1 قاشق غذاخوری عسل
قاشق غذاخوری جو دوسر زمینی
دستورالعمل ها

مواد را با هم در یک کاسه مخلوط کنید. روی پوست بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند. به آرامی صورت خود را با آب گرم بشویید.

فواید

فرهنگ رژیم غذایی باعث شده است که ما کاکائو را ناسالم بدانیم ، اما در واقع سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها دارای مزایای سلامتی از جمله کاهش آسیب های پوستی در سطح سلولی هستند.

عسل موجود در ماسک پوست شما را آب و هوا می کند. بلغور جو دوسر چیزی بیش از یک ظاهر عجیب و غریب است. همچنین یک ماده رقیق کننده به معنای کمک به پوست شما در حفظ رطوبت عسل است.

 

4. ماسک کدو تنبل
عناصر

4 قاشق غذا خوری خمیر کدو تنبل
4 قاشق غذاخوری ماست ساده
دستورالعمل ها

مواد را با هم در یک کاسه مخلوط کنید. روی پوست بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند. به آرامی صورت خود را با آب گرم بشویید.

فواید

کدو تنبل چیزی بیش از دکوراسیون هالووین و پای خوشمزه مناسب است. اینها ویتامین C ، ویتامین A و اسیدهای هیدروکسی آلفا هستند که سطح کلاژن شما را تقویت می کنند ، باعث صاف شدن و درخشندگی پوست می شوند.

اسید لاکتیک موجود در ماست به عنوان یک لایه بردار عمل می کند و رشد سلول های جدید پوست را تقویت می کند. این باعث می شود مناطق مشکل شما سریع محو شوند.


5. ماسک تمیز کردن میوه و وگ
عناصر

تعداد انگشت شمعی توت فرنگی ،
2 قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی
1 قاشق غذاخوری عسل.
دستورالعمل ها

مواد را درون مخلوط کن مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود. مخلوط را روی صورت خود بمالید. به مدت 20 دقیقه آن را بگذارید. به آرامی صورت خود را با آب گرم بشویید.

فواید

به نظر می رسد تابستانی است ، اما این داروی اسیدی برای پوست های قرمز زمستان مناسب است. اگر شما مثل من هستید و از فشار خون بالا رنج می برید ، این ماسک یک پیروزی مضاعف است. توت فرنگی حاوی اسید سالیسیلیک است. ممکن است این نام را از ده ها مورد از درمان های ضد آکنه بشناسید.

با استفاده از توت فرنگی و عسل ، این ماسک به پوست دفع شده شما دو برابر آنتی اکسیدان می دهد. آب گوجه فرنگی یک قابض طبیعی است و منافذ شما را خرد می کند. همچنین باعث می شود سطح PH شما از شر پوست تحریک شده و پوسته پوسته شده تنظیم شود.

  • انیس شایگان

نگهداری پوست در زمستان

انیس شایگان | شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰۸:۲۸ ق.ظ

نگهداری پوست در زمستان

به گفته متخصصان پوست ، چطور می توان پوست خود را از تابیدن در زمستان دور نگه داشت
اجازه ندهید که دمای انجماد شما را پایین بیاورد.

Winter Skincare Tips For Acne Prone Skin - Envision Skin Care ...

 

روزهای تاریک زمستان ، سرمازدگی ، باد های نفس گیر و باران هولناک نه تنها حال و هوای ما را کمی دلگیرتر می کند - می تواند با چهره های ما هم خراب شود. هوای سرد باعث می شود پوست ما خشک ، پوسته پوسته ، قرمز و ملتهب سریعتر از آنچه گفته می شود "لباس بافتنی" باشد.
اما می توان چهره خود را در تمام ماه های زمستان شاد ، شاد و درخشان نگه داشت - شما فقط به دانش فنی لازم دارید. بنابراین ، ما به تعدادی از متخصصان پوست توصیه کردیم که نکات دقیق و محتاطانه پوستی را که باعث می شود چهره شما به بهترین شکل درخشان خود را در تمام زمستان ها نشان دهد ، فاش کنیم.
 

پیمایش را برای 12 نکته اساسی پوست در زمستان که باید بدانید ادامه دهید.


از عطر و الکل خودداری کنید
دکتر راس پری مدیر پزشکی CosmedicsUK گفت: "به یک پاک کننده ملایم بدون عطر تغییر دهید ، زیرا صابون قوی می تواند خارش و خشکی پوست را بدتر کند." "من توصیه می کنم که یک ماده پاک کننده کرم را انتخاب کنید و از مواد تونر و مواد ضد عفونی کننده به طرز کمی استفاده کنید ، زیرا این مواد حاوی الکل هستند ، که می تواند پوست شما را خشک کند."
 

امگا را بگیرید
دکتر سوفی شوتر توصیه می کند: "با امگا 3 ، 6 و 9 مکمل مصرف کنید." "مورد علاقه من Zenii Triple Omegas (40 دلار) است. بسیاری از مردم اهمیت این موارد را برای سلامت پوست درک نمی کنند ، اما شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد که امگ حتی می تواند اگزما را بهبود بخشد. نقش آنها حفظ یک غشای سلولی سالم است که این چیزی است که سلول را قادر به نگه داشتن آب می کند. این سد سالم از پوست نرم تر و نرم تر پشتیبانی می کند. "


دکتر نیکلاس پرریکون موافق است. وی می گوید: "مکمل من به بیماران توصیه می کنم بدون امگا 3 با کیفیت بالا باشند." وی گفت: "من از نظر تحولات پوستی با کسانی که دارای پوست مزمن و خشک هستند ، رژیم های مکمل امگا 3 را شروع می کنم. من به سرعت تفاوت در پوست خود را احساس می کنید و متوجه خشکی و کاهش خشکی و افزایش در قدرت و درخشش.
 

دستان خود را مرطوب کنید
دکتر پری می گوید: "دست ها در زمستان از بین می روند و در عین حال نمی توانند علائم پیری را برجسته کنند ، اگر مواظب نبودند و خشک ، روکش و ترک دیده می شوند." "در صورت تمیز کردن یا شستن دست ها برای محافظت از دستان خود ، دستمال استفاده کنید. شستن مکرر دست ها در زمستان نیز به شما کمک می کند تا میکروب های آنفولانزا و آنفولانزا از بین بروند ، بنابراین همیشه بعد از آن از مرطوب کننده دست استفاده کنید."
 

بیشتر آووکادو بخورید
دکتر رخا تیلور ، مدیر پزشکی و بنیانگذار بهداشت و زیبایی شناسی می گوید: "خوردن چربی های سالم مانند آووکادو به اثبات رسیده است که باعث حفظ لکه های پوستی و بهاری در پوست می شوند." "چربی های سالم برای سالم نگاه داشتن صورت و دست ها ضروری است و از خشک شدن آنها در ماه های سرد زمستان جلوگیری می کند." (بعلاوه ، خوردن آووکادو می تواند به موهای شما نیز کمک کند.)


از SPF استفاده کنید
دکتر تایلور می گوید: "مردم تمایل دارند تصور کنند که پس از فرا رسیدن ماههای زمستان ، آنها می توانند از استفاده از SPF در صورت خود دست بکشند." "با وجود این که درجه حرارت در ماه های زمستان به طرز چشمگیری کاهش می یابد ، خورشید هنوز هم می تواند بسیار شدید و برای پوست آسیب برساند ، به خصوص هنگام بازتاب برف. از این رو ، مهم است که همچنان SPF را بر روی صورت خود بکشید. گردن و دستها (یا هر چیزی که در معرض آن باشد). انجام این کار به شما کمک می کند تا خشک شدن پوست کاهش یابد و پیری زودرس را برای مدت طولانی تر نگه دارید. "



در حالی که در زمستان چیزی بهتر از شستشوی زیر پتو گرم در مقابل آتش ، وجود ندارد ، فعال ماندن باعث افزایش گردش خون می شود ، ضربان نبض شما را بالا می برد و درخشش زیبایی به شما می بخشد. دکتر تایلور توضیح می دهد: "حتی فقط نیم ساعت پیاده روی سه بار در هفته به پوست شما درخشندگی نگاه می کند."


لوازم جانبی خود را با دقت انتخاب کنید
وقتی دما کم می شود ، بیشتر ما روسری ها و سواحل دنج خود را می رسیم. در حالی که لوازم جانبی هوای سرد برای محافظت در برابر عناصر ضروری است ، بسیاری از لوازم جانبی بافتنی هنگام پوشیدن مستقیم در کنار پوست می توانند ناراحت کننده و تحریک کننده باشند. دکتر تیلور توضیح می دهد: "پوست خارش دار ، همچنین به عنوان خارش شناخته می شود ، با پارچه های خشن و تحریک کننده زمستان می تواند برجسته شود. برای جلوگیری از رنج از پوست و پوست سر تحریک شده هنگام پوشیدن لباس های زمستانی ، سعی کنید وسایل ساخته شده از مواد طبیعی تنفس شده را انتخاب کنید. این امر به گردش هوا کمک می کند و باعث ایجاد گرمای در یک مکان می شود و این می تواند به تحریک اضافه کند. ""

همچنین باید از لباس بافتنی خود مراقبت خوبی داشته باشید. پاملا مارشال ، بنیانگذار نام تجاری پوست ، Mortar & Milk ، خاطرنشان می کند که بسیاری از مراجعان در ماه های زمستان آکنه های اطراف فک و گردن می گیرند. او می گوید: "این معمولاً به دلیل روسری های کثیف و یقه های ژاکت است که دائما صورت ما را لمس می کند." "مطمئن شوید که مرتباً این موارد را تمیز می کنید. اگر در اطراف یقه ژاکت پف دار خود آرایش می بینید ، باید تمیز شود.

 

سهم بالا در کاله
کاله دارای ویتامین C است — در حقیقت ، یک فنجان بیش از 50 درصد از ویتامین C مورد نیاز شما در روز را دارد ، به گفته دکتر تایلور. وی می گوید: "این به پوست شما کمک می کند سلول های جدیدی رشد کند و بهبود یابد - فقط آنچه شما نیاز دارید تا پوست روشن و تازه به نظر برسد".

برس شویی خود را ادامه دهید
اگر یک برس شکن پوست خشک و خنک هستید ، سعی کنید در طول زمستان این عادت را حفظ کنید. مسواک زدن پوست باعث تحریک سیستم لنفاوی می شود و از سم زدایی حمایت می کند. "قبل از استحمام ، پوست خود را با یک برس طبیعی نرم مسواک بزنید. همیشه به سمت قلب مسواک کنید و با سکته مغزی ملایم باشید." این کار به از بین بردن سلولهای مرده پوست برای خنثی کردن و از بین بردن پوست بدن کمک می کند ، که به جذب بیشتر مواد مغذی کمک می کند. "

 

  • انیس شایگان

5 مزایای باورنکردنی روغن دانه انار برای پوست

انیس شایگان | پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۳۹ ب.ظ

5 مزایای باورنکردنی روغن دانه انار برای پوست

 

20 درصد از هسته انار را روغن انار تشکیل می دهد. فروش روغن هسته انار به دلیل خواص و کاربردهای فراوان در حوزه سلامت، امروزه یکی از روغن های پرفروش محسوب می شود. در ادامه، با کاربرها و خواص آن آشنا می شویم.

 

انار میوه ای است که با اسطوره و فرهنگ عامه احاطه شده است. برخی می گویند این میوه ممنوعه بود که آدم وسوسه شد به خوردن در بهشت. و در روایات مختلف ، نمادی از امید ، فراوانی و سعادت است. بیایید امروز به مزایای باورنکردنی روغن دانه انار برای پوست توجه کنیم.

مزایای روغن دانه انار برای پوست

عصاره دانه انار ، روغن دانه انار کاملاً یک روغن عجیب و غریب است! این قطعاً در رده روغنهای زیبایی کمیاب قرار دارد. »چه چیزی روغن دانه انار را برای زیبایی بسیار خوب می کند ؟! از مزایای شگفت انگیز پوست آن در زیر دیدن کنید!


از کجا می توان روغن دانه انار را دریافت کرد
فقط با بالاترین کیفیت روغن دانه انار موجود را خریداری کنید. از مواد افزودنی و مواد مصنوعی اضافه شده به آنها خودداری کنید. در اینجا می توانید 100٪ روغن دانه انار خالص آلی را بیابید.

 

روغن دانه انار

5 مزایای باورنکردنی روغن دانه انار برای پوست
مزایای روغن دانه انار برای پوست حالا 5 فواید روغن دانه انار را برای پوست بررسی کنید + دستور العمل ها:
 


1. مزایای ضد پیری
انارها خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی دارند و روغن آن را نیز می کند! این خاصیت آنتی اکسیدانی با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. این رادیکالهای آزاد با دزدیدن اکسیژن از آنها به سلولهای پوست آسیب می رسانند. این باعث می شود سلولهای پوستی از بین بروند از این رو به خطوط و چین و چروکهای ریز منجر می شوند. سرم ضد پیری را با روغن دانه انار درست کنید. در اینجا آمده است:

Ser سرم ضد پیری قدرتمند: 1 قاشق غذاخوری روغن دانه انار ، ½ قاشق غذاخوری روغن گندم دریایی و 1 قاشق غذاخوری روغن گل سرخ کرده را با استفاده از یک قیف کوچک به یک بطری قطره ای شیشه ای 4 اونس اضافه کنید. سپس 4 قطره روغن اسطوخودوس ، 4 قطره روغن شمعدانی و 4 قطره روغن دانه هویج را اضافه کنید. درپوش را ببندید و بطری را به آرامی تکان دهید تا همه چیز مخلوط شود. چند قطره روی صورت و گردن خود را به مدت حدود 2 دقیقه ماساژ دهید. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید!

 

2. مرطوب کننده
از آنجا که به راحتی در پوست نفوذ می کند ، روغن انار برای مرطوب کردن پوست مفید است. پوست خشک و مهر و موم ها را در رطوبت بسیار مورد نیاز روغن کاری می کند. همچنین می تواند برای افرادی که پوست روغنی دارند استفاده شود! شما می توانید 2-3 قطره روغن دانه انار را به عنوان مرطوب کننده روی صورت خود بمالید. یا ، یک روغن صورت روزانه درست کنید: دستور زیر را!

Oil روغن صورت روزانه: 1 قاشق غذاخوری روغن دانه انار ، 1 قاشق غذاخوری روغن آرگان و 2 قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان را اندازه بگیرید. با استفاده از یک قیف کوچک ، آنها را درون یک بطری قطره ای شیشه ای 4 اونس بریزید. بطری را درپوش کرده و به آرامی تکان دهید تا ترکیب شود. روغن صورت شما آماده است! از 2-3 قطره روی صورت خود به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید.

 

3. تسکین دهنده پوست حساس
آیا پوست حساس دارید؟ روغن دانه انار را امتحان کنید! گفته می شود بدون ایجاد تحریک پوست ، پوست آن را به آرامی مرطوب و آرام می کند. کره Shea و ژل آلوئه ورا نیز حساس به پوست خوبی هستند. برای ایجاد یک کرم کرکی می توانید این سه را مخلوط کنید! در اینجا آمده است:


Cream کرم پوست حساس: به یک مخلوط کن کوچک ، 3 قاشق غذاخوری کره شاه ، 2 قاشق غذاخوری گلاب ، 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و 2 قاشق غذاخوری روغن دانه انار را اضافه کنید. چند ثانیه مخلوط کنید تا به یک قوام خامه ای برسید. به یک ظرف استریل منتقل کنید. بعد از تمیز کردن آن از مقدار نخود به اندازه صورت استفاده کنید! این کرم برای مدت زمان بسیار طولانی (6 ماه +) باقی می ماند ، بنابراین حتما آن را در جای خشک و تمیز نگهداری کنید. ممکن است آن را در یخچال نگهداری کنید.

 

4- پوست را تغذیه می کند
روغن دانه انار بسیار احیا کننده پوست است و پوست را در سطح کاملاً جدید تغذیه می کند. این سلول های پوست را با مواد مغذی که پوست سالم و درخشان را تقویت می کنند ، تغذیه می کند. اگر می خواهید درخشش فوری صورت داشته باشید ، سعی کنید یک ماسک صورت از این روغن به همراه سایر مواد دوست داشتنی پوست تهیه کنید:

M ماسک صورت تغذیه کننده: در یک کاسه مخلوط کوچک ، در 2 قاشق مرباخوری جو دوسر کلوئیدی ، ½ قاشق غذاخوری روغن دانه انار و 1 قطره روغن لیمو ریخته شوید. آنها را خوب مخلوط کنید تا خمیری شکل بگیرد. حالا با استفاده از انگشتان تمیز یا یک برس ماسک صورت ، ماسک را بمالید. بگذارید 7 دقیقه درون آن غرق شود سپس با آب گرم بشویید. شستشو نهایی خود را با آب سرد انجام دهید و صورت خود را با حوله خشک کنید. وولا! پوست درخشان!

 

5- خواص ضد التهابی شدید
یکی دیگر از فواید روغن دانه انار برای پوست این است که دارای خواص ضد التهابی قوی است. اگر به اگزما ، پسوریازیس ، روزاسه یا هر نوع التهاب پوستی مبتلا هستید ، روغن دانه انار می تواند کمک کند. این ماده دارای خاصیت ضد التهابی قوی است و باعث تحریک پوست تحریک شده می شود.

♥ کاربرد مستقیم: ناحیه ملتهب را به آرامی بشویید ، آنرا خشک کنید و سپس چند قطره روغن دانه انار را روی آن بمالید. همچنین می توانید از کرم حساس پوست در بالا استفاده کنید تا از قدرت ضد التهابی فوق العاده این روغن بهره مند شوید.

منبع: https://is.gd/WTIzVB

 

  • انیس شایگان

پوست خود را سالم نگه دارید

انیس شایگان | پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۳۱ ب.ظ

پوست خود را سالم نگه دارید


محافظت از خود بیرونی
مردم می گویند که فقط زیبایی پوست عمیق است. این "آنچه در داخل است" وجود دارد. حشرات داخلی ما مطمئناً مهم هستند ، اما پوست اولین لایه دفاع شما در برابر دنیای خارج است. پوست همچنین می تواند سرنخ های مهمی را به سلامتی کلی شما بدهد. بیاموزید که از پوست خود مراقبت مناسبی داشته باشید ، بنابراین پوست شما می تواند مراقبت خوبی از شما داشته باشد.
 

پوست از بسیاری جهات از بدن شما محافظت می کند. دکتر هایدی کنگ ، متخصص پوست و مو NIH می گوید: "پوست مانعی برای محافظت از بدن در برابر تهاجم باکتری ها و سایر خطرات احتمالی محیطی است که می تواند برای سلامتی انسان خطرناک باشد."
 

پوست نقش های دیگری هم دارد. حاوی انتهای عصبی است که به شما امکان می دهد وقتی یک جسم خیلی داغ یا تیز است احساس کنید ، بنابراین می توانید به سرعت دور شوید. غدد عرق و رگ های خونی ریز در پوست شما به کنترل دمای بدن کمک می کند. و سلولهای موجود در پوست شما نور خورشید را به ویتامین D تبدیل می کنند ، که برای استخوان های سالم مهم است.
 

همچنین پوست می تواند شما را در مورد یک مشکل بهداشتی هشدار دهد. یک بثورات خارش دار قرمز ممکن است علائم آلرژی یا عفونت باشد ، و یک بثور قرمز "پروانه" روی صورت شما ممکن است نشانه ای از لوپوس باشد. رنگ زرد ممکن است نشان دهنده بیماری کبد باشد. و خال های تاریک یا غیرمعمول ممکن است علامتی هشدار دهنده برای سرطان پوست باشد. مراقب تغییرات غیر منتظره در پوست خود باشید و در صورت نگرانی با پزشک خود صحبت کنید.
 

اگر به اندازه کافی مایعات بنوشید یا زمان زیادی را در شرایط آفتابی یا خشک بگذرانید ، ممکن است پوست شما خیلی خشک شود. کنگ می گوید: "در حالی که شستن دستها برای بهداشت مناسب بسیار مهم است ، شستن بیش از حد دست ها همچنین می تواند به خشکی پوست منجر شود." برای درمان خشکی پوست ، از کرم یا لوسیون های مرطوب کننده استفاده کنید و در هنگام استحمام و شستن دست ها به جای آب گرم از آب گرم استفاده کنید. همچنین می توانید از مرطوب کننده استفاده کنید تا هوا در خانه شما خشک نشود.
 

خورشید می تواند به پوست شما نیز آسیب برساند. نور خورشید حاوی نور ماوراء بنفش (UV) است که باعث آفتاب سوختگی می شود و باعث افزایش سرعت پوست شما می شود و باعث پیر شدن چین و چروک های بیشتر می شود. کنگ می افزاید: "ارتباط مستقیمی بین قرار گرفتن در معرض UV و سرطان پوست وجود دارد." بنابراین پوست خود را از آفتاب محافظت کنید. از کلاه و سایر لباسهای محافظ استفاده کنید ، از ضد آفتاب با فاکتور محافظت در برابر آفتاب (SPF) حداقل 30 استفاده کنید و در اواخر صبح و اوایل بعد از ظهر ، هنگامی که نور خورشید قوی ترین است ، وقت خود را در آفتاب محدود کنید.
 

بسیاری از محققان پوست مانند کنگ میکروبیوم پوست را بررسی می کنند - باکتری ها و سایر ارگانیسم های میکروسکوپی موجود در پوست شما. برخی از این میکروبها می توانند مفید باشند. شواهد نشان می دهد که آنها سیستم ایمنی بدن را در برابر عفونت تقویت می کنند و به سلامتی شما کمک می کنند. کون می گوید: "اما برخی بیماری های پوستی با ارتباط شناخته شده با میکروب های خاص وجود دارد." "ما در تلاشیم تا درک کنیم که چگونه میکروب ها بین افراد سالم و افراد مبتلا به بیماری های پوستی تفاوت دارند." در طولانی مدت ، دانشمندان دوست دارند ضمن کاهش میکروب های مضر ، روش هایی برای حمایت از میکروب های سالم پوست پیدا کنند.

  • انیس شایگان

فواید نوشیدن آب برای پوست

انیس شایگان | پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۴ ق.ظ

فواید نوشیدن آب برای پوست


پوست بزرگترین عضو بدن است. آب بیشتر ساختار سلولی آن را تشکیل می دهد. هیدراتاسیون کافی برای سلامتی مطلوب پوست مهم است. نوشیدن آب به بیرون راندن سموم از سلولها کمک می کند.

Water Quality & Health Council - Enhancing Water Quality And Health

 

تمام آنزیم ها و اجزای موجود در پوست ، مانند هیالورونیک اسید و کلاژن ، برای عملکرد به محیطی مانند مایعات نیاز دارند . اسید هیالورونیک و کلاژن (همراه با برخی اسیدهای آلفا-هیدروکسی خاص) پوستی و خاصیت ارتجاعی به پوست می بخشد. پوست کم آب چروک ، مبهم و چرمی به نظر می رسد.

هنگامی که سلول های آن آب را از دست می دهند ، پوست محکم و خشک می شود. درجه حرارت شدید شدید یا گرمای شدید می تواند باعث این امر شود.

کلاژن و آنتی اکسیدان ها در جلوگیری از پیری زودرس نقش دارند. آنها همچنین ظاهر خطوط ریز یا چین و چروک را کند می کنند. پوست های مسن تمایل به سطح کلاژن کم دارند .

 

جوان سازی پوست هنگامی اتفاق می افتد که وضعیت هیدراتاسیون بهینه باشد. در حقیقت ، مکمل آب معدنی برای بهبود هیدراتاسیون پوست یافت شد. تولید روغن در پوست هنگام کمبود پوست مختل می شود. بعضی اوقات ، این ممکن است به تولید بیش از حد روغن و آکنه منجر شود.

نوشیدن آب و مرطوب کردن مناسب پوست می تواند به بهبود فیزیولوژی پوست کمک کند. پوست دارای سدی است که در هنگام آبرسانی بهتر کار می کند. موانع پوسته پوسته شده نمی توانند از آسیب در برابر آفتاب محافظت کنند. پوست کم آبی ممکن است خطر بروز بثورات یا اگزما را نیز افزایش دهد.

در مورد میزان مصرف آب برای پوست سالم توافق مشخصی صورت نگرفته است. نوشیدن 8 لیوان آب به دلیل داشتن پوست و سلامتی مناسب رایج شد. اما هیچ پایه علمی برای این ادعا وجود ندارد.

فواید نوشیدن آب برای مو
آب به جذب مواد مغذی اساسی کمک می کند. این ممکن است به تغذیه مو و پوست سر کمک کند. کم آبی بدن باعث خشک شدن ساقه مو می شود و ممکن است منجر به شکاف و شکسته شدن مو شود.

آب همچنین به از بین بردن سموم از پوست سر از طریق عرق کمک می کند. آب برای موهای براق و سالم ضروری است. مقدار کافی آب می تواند به رشد مو کمک کند.

رطوبت کافی در مو می تواند در کاهش سرخ شدن و کج شدن کمک کند. کم آبی شدید می تواند به موهای خشک و شکننده منجر شود. در مورد میزان آب برای موهای سالم اطلاعات بی نتیجه وجود دارد.

 

چه مقدار آب باید بنوشید؟
درمورد مقدار ایده آل مصرف آب برای انسان هیچ اجماع کاملی وجود ندارد. دوز آن بستگی به جنس ، سن و وضعیت سلامتی فرد دارد.

فعالیت بدنی و وزن بدن نیز در محاسبه بهینه از مصرف آب نقش مهمی دارند. زنانی که باردار یا شیرده هستند ، نیازهای مختلفی با آب دارند .

با این حال ، مقدار آب و مواد معدنی موجود در بدن ما توسط مسیرهای عصبی دقیق تنظیم می شود. حتی کوچکترین تغییرات به طور مؤثر تشخیص داده می شوند. کلیه ها آنزیم های خاصی را تنظیم می کنند تا از نگهداری آب ایده آل در بدن اطمینان حاصل شود.

مقدار آب مورد نیاز بدن و مقدار مورد نیاز برای مصرف به صورت پیچیده در هم تنیده شده است. انرژی مصرف شده همچنین در درک میزان آب مورد نیاز بدن نقش عمده ای دارد.

 

مصرف توصیه شده آب
مصرف آب توصیه شده توسط مقامات نظارتی بین المللی مختلف توصیه می شود ، اگرچه اختلافات خاصی وجود دارد.

به عنوان مثال ، سازمان ایمنی مواد غذایی اروپا (EFSA) در سال 2010 2.5 لیتر آب برای مردان و 2 لیتر را برای زنان در روز توصیه کرده است.

از سوی دیگر ، شورای ملی تحقیقات بهداشت و پزشکی استرالیا (2006) 3.4 لیتر آب برای مردان و 2.8 لیتر را برای زنان در روز توصیه کرده است.

سازمان بهداشت جهانی میزان مصرف آب را بسته به میزان فعالیت بدنی توصیه کرده است. به عنوان مثال ، افرادی که سبک زندگی کم تحرکی دارند باید 2.9 لیتر (مرد) و 2.2 لیتر (زن) مصرف کنند ، در حالی که افرادی که درگیر فعالیت های بالایی هستند ، صرف نظر از جنسیت آنها باید روزانه حدود 4/5 لیتر بنوشند.

صرف نظر از مقادیر بهینه ، مصرف آب کافی از اهمیت برخوردار است. این مزایای مختلفی دارد و شخص نمی تواند با این بیماری روبرو شود. در بخش بعد نکات خاصی را بیان کردیم که می تواند به شما در نوشیدن آب بیشتر کمک کند.

 

نکاتی برای کمک به شما در نوشیدن آب بیشتر
توجه: مقدار کل دریافت مایعات شامل آب از منابع غذایی نیز می باشد.

  • گنجاندن سبزیجات و میوه هایی با مقدار زیاد آب (مانند کرفس ، خیار ، هندوانه ، گریپ فروت) در رژیم غذایی می تواند در افزایش مصرف آب مفید باشد.
  • مصرف آب میوه های تازه و شیر بدون هیچ نوع شکر نیز به شما کمک می کند.
  • از نوشیدنی های قندی مانند نوشابه ، قهوه ، چای یا الکل اجتناب کنید زیرا آنها را آب بدن می کند.
  • نوشابه های گازدار را با چای های گیاهی مانند چای نعناع ، چای گلاب یا چای جعفری جایگزین کنید.
  • نوشیدنی های انرژی زا را با نوشیدنی های تزریق شده میوه ، آب شور یا آب دانه چیا جایگزین کنید.

می توانید از برنامه های موبایل استفاده کنید که میزان مصرف آب شما را ردیابی می کند. همچنین می توانید یادآوری های خود را بر روی تلفن خود تنظیم کرده یا سطح آب را روی بطری آب خود علامت گذاری کنید.


با این حال ، به یاد داشته باشید که از آن زیاده روی نکنید. مصرف بیش از حد آب می تواند عوارض جانبی ایجاد کند.

  • انیس شایگان

چه موقع باید از ضد آفتاب استفاده کنید

انیس شایگان | پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۲۴ ق.ظ

چه موقع باید از ضد آفتاب استفاده کنید


ضد آفتاب را تقریباً 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب قرار دهید (برای بهترین نتیجه) تا بتواند توسط پوست جذب شود و در هنگام تردید احتمال شستشو کمتر شود.
به یاد داشته باشید که بعد از شنا یا ورزش شدید ، از ضد آفتاب استفاده کنید.
اگر در بیرون از منزل کار می کنید ، ضد آفتاب را بطور منظم بمالید و از کلاه و لباس محافظ استفاده کنید.

Sunscreen for the scalp, yes it's a thing! | The Times of India

 

نحوه استفاده از ضد آفتاب
قبل از استفاده خوب تکان دهید تا ذراتی که ممکن است در ظرف جمع شوند مخلوط شوند. استفاده از انواع اسپری یا چوب ضد آفتاب را در نظر بگیرید.
حتما از ضدآفتاب کافی استفاده کنید. به عنوان یک قاعده شست ، از یک اونس (تعداد انگشت شماری) برای پوشاندن کل بدن خود استفاده کنید.
از تمام قسمت های پوست خود در معرض آفتاب از جمله گوش ، پشت ، شانه ها و قسمت پشت زانو و پاها استفاده کنید.
به صورت ضخیم و کاملی بمالید.
هنگام استفاده از ضد آفتاب در اطراف چشم مراقب باشید.


در هنگام خرید ضد آفتاب چه باید جستجو کنید

  • یک کرم ضد آفتاب با طیف گسترده ای انتخاب کنید که در برابر اشعه UV-A و UV-B محافظت کند و حداقل 15 عدد از محافظت در برابر آفتاب (SPF) برخوردار باشد.
  • برچسب های محصول را بخوانید. اگر تعریق دارید یا شنا می کنید ، به دنبال یک برند ضد آب بگردید. کالای غیرقابل فروش یا کالایی را بطور خاص برای صورت خود تهیه کنید.
  • اگر به یک ماده غذایی حساس هستید ، مارکی خریداری کنید که حاوی پارا آمینوبنزوئیک اسید (PABA) نباشد.
  • اگر پوست شما نسبت به موردی که استفاده می کنید ، واکنش ضدآفتاب با مواد شیمیایی مختلف را امتحان کنید. همه ضد آفتابها مواد مشابه ندارند.
  • اگر پوست روغنی دارید یا مستعد آکنه هستید از ضد آفتاب مبتنی بر آب استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که گران تر بودن به معنای بهتر نیست. اگرچه ممکن است یک مارک پر هزینه گران یا بوی بهتر داشته باشد ، اما لزوماً مؤثرتر از یک محصول ارزان تر نیست.
  • از تاریخ انقضا آگاه باشید زیرا ممکن است برخی از ترکیبات ضد آفتاب با گذشت زمان تخریب شوند.
  • انیس شایگان

روغن انگور چیست؟

انیس شایگان | سه شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۰۸:۳۸ ب.ظ

روغن انگور چیست؟

 

انگور همراه با دانه و حتی برگ ها و شیره ی آن از روزگاران قدیم، از درمان های سنتی محسوب می شد. امروزه خرید روغن هسته انگور ارزش زیادی دارد و برای درمان برخی بیماری ها از آن استفاده می شود. از این روغن هم در پخت و پز و سالاد و هم در انواع محصولات آرایشی و بهداشتی و لوسیون ها بصورت موضعی استفاده می شود. در ادامه ی این مقاله با خواص پرکاربرد آن آشنا می شویم.


روغن دانه انگور یک روغن پخت و پز است که از دانه های انگور ساخته می شود ، محصول جانبی محصول شراب سازی است. اولین بار توسط فرانسوی ها تولید شد ، روغن انگور از دهه 1930 در اروپا استفاده می شود و در دهه 90 از محبوب ترین سرآشپزها بود. از آنجا که دانه های انگور مقدار کمی روغن را تولید می کنند (فقط 8-20 درصد از دانه ها حاوی روغن هستند) ، می توانند گران قیمت باشند ، اما به دلیل طعم و مزه تمیز و بی نظیر آن بسیار ارزشمند است.

اکثراً از اسیدهای چرب اشباع نشده اشباع شده تشکیل شده است ، روغن هسته انگور ممکن است در کاربردهای گرمای بسیار بالا مانند سرخ کردن عمیق شکسته شود ، اما برای دماهای متوسط ​​یا پخت و پز با حرارت متوسط ​​مانند سس کردن بسیار مناسب است.


روغن انگور چگونه تولید می شود؟
هنگامی که انگورها را برای تهیه شراب به آب می ریزند ، دانه های آنها یا دور ریخته می شوند ، یا در روغن انگور پردازش می شوند. دو روش برای انجام این کار وجود دارد: روش کارآمدتر (و غالب) از یک حلال شیمیایی برای بهره‌مندی بیشتر از منابع نفتی کم بذر استفاده می کند. روش دیگر ، که به عنوان پرس سردکننده یا منعکس کننده فشار شناخته می شود ، شامل فشار مکانیکی روغن از دانه ها می شود و محصول گرانتر و برخی از آنها با کیفیت بهتری می دهد ، زیرا امکان باقی مانده حلال وجود ندارد.


تفاوت بین روغن انگور و روغن زیتون چیست؟
هر دو روغن انگور و روغن زیتون از میوه های بذر تهیه شده است ، اما روغن زیتون از خمیر میوه زیتون تهیه می شود ، که حاوی حدود 20 تا 30 درصد روغن است و روغن هسته انگور فقط از دانه های انگور تهیه می شود که حاوی حدود نیمی است آن مقدار روغن. روغن زیتون تصفیه نشده فوق العاده باکره به دلیل عطر و طعم قوی آن ، که می تواند میوه ای ، قصابی ، تند یا چمن باشد ، با ارزش است. در مقابل ، حتی جالبترین روغن دانه انگور تحت فشار سرد نیز دقیقاً برعکس ارزش دارد: بی عطر و طعم نسبی آن.

 

فواید پخت و پز با روغن انگور چیست؟
روغن انگور دارای دود بالایی (حدود 420-445 درجه فارنهایت) برای روغن نباتی است ، بنابراین اکسید کردن و تولید طعم های خنک کننده در طول پخت و پز با دمای بالاتر بعید نیست. ترکیب نقطه دود زیاد آن و طعم بسیار خنثی آن ، روغن انگور را به یکی از گزینه های متنوع در آشپزخانه تبدیل می کند.

 

4 راه برای ترکیب روغن انگور در آشپزی شما
هر زمان که می خواهید چربی ، اما عطر و طعم آن را اضافه نکنید ، به یک ظرف اضافه کنید.

به جای روغن کلزا آن را در کالاهای پخته امتحان کنید.
از دود بالای روغن دانه های انگور برای غذاهای خنک کننده ، کباب کردن و سس کردن غذاهایی که به خودی خود طعم آور است ، مانند یک استیک چوبی مارماهی استفاده کنید.
روغن انگور همچنین برای کاربردهای خام مانند سس سالاد یا مایونز کار می کند.
از آن برای کشیدن روغن های خوش طعم تر ، مانند روغن زیتون فوق العاده باکره یا روغن مغزهای گرانبها استفاده کنید.


نحوه جایگزینی روغن انگور در پخت و پز
بیشتر روغنهای گیاهی تصفیه شده تقریباً بدون طعم هستند و از این رو قابل تعویض است: فکر کنید ، روغن ذرت ، روغن کلزا و حتی روغن آفتابگردان و روغن گلرنگ. هنگام پخت و پز در دماهای بالاتر مانند سرخ کردن ، حتما روغن های دارای دود مشابه را جایگزین یکدیگر کنید و این را بخاطر بسپارید که در صورت تعویض روغن انگور مخصوص روغن انگور ظرف را تغییر دهید. روغن معطر ، مانند روغن کنجد یا روغن نارگیل.


مزایای سلامتی روغن انگور چیست؟

روش های آشپزی سبزیجات و تخم مرغ و درست کردن ماکارونی از ابتدا از سرآشپز و صاحب امتیاز The Laundry France را بیاموزید.
از نظر تغذیه ای ، روغن انگور منبع مهمی از اسیدهای چرب ویتامین E و امگا 6 است. یک قاشق غذاخوری روغن انگور حاوی حدود نه میلی گرم (19 درصد از مقدار توصیه شده روزانه) ویتامین E است که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و رادیکال های آزاد را برای حمایت از عملکرد ایمنی خنثی می کند. روغن انگور بیشتر از چربیهای اشباع نشده (68 درصد) و مقادیر کمی از اشباع نشده اشباع (16 درصد) و چربی های اشباع (11 درصد) تشکیل می شود.

منبع: https://is.gd/xdZOnw

  • انیس شایگان

ماسک صورت زردچوبه وعسل

انیس شایگان | سه شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۲۸ ب.ظ

ماسک صورت زردچوبه وعسل


زردچوبه در سنین بالا برای کمک به درمان آکنه و ترغیب بهبودی مورد استفاده قرار گرفته است. این ماسک صورت زردچوبه و عسل DIY بسیار آسان و مناسب برای هر کسی که با آکنه مقابله می کند بسیار مناسب است.
زردچوبه به عنوان یک ماده برای پوست نیز در درمان روزاسه مفید است. این می تواند به لطف خاصیت تسکین دهنده پوست ، باعث کاهش میزان لکه های قرمز ریز و بریدگی هایی شود که روی پوست رخ می دهد.

DIY Turmeric & Honey Face Mask - Turmeric is powerful in treating acne, rosacea and even eczema. Make this easy 2-ingredient face mask and start healing your breakouts today!


این ماسک زردچوبه همچنین می تواند در کاهش التهاب و قرمزی برای مبتلایان به اگزما کمک کند. البته توصیه می کنیم قبل از امتحان کردن این ماسک روی پوستهای بسیار حساس و یا قبل از استفاده از آن روی کودکان ، با پزشک خود تماس بگیرید.

ماسک صورت DIY زردچوبه و عسل - زردچوبه در درمان آکنه ، روزاسه و حتی اگزما قدرتمند است. از این ماسک صورت 2 ماده ای آسان استفاده کنید و امروز شفاف سازی استراحت را شروع کنید!

زردچوبه حاوی یک فتوشیمیایی به نام کورکومین است که می تواند از داخل بدن به نفع آن باشد!

به لطف خاصیت آنتی اکسیدانی زردچوبه ، از آن برای جوانسازی پوست استفاده شده است. زردچوبه حتی می تواند ظاهر چین و چروک را نرم و کاهش دهد ، و به چهره جوانی بیشتری می بخشد.


این ماسک صورت زردچوبه و عسل بسیار ساده ساخته شده و فقط شامل دو ماده است!

 

همچنین می توانید روغن نارگیل را به صورت اختیاری به این دستور ماسک صورت اضافه کنید. روغن نارگیل مزایای ضد باکتری و آبرسان دیگری به همراه دارد. من شخصاً روغن نارگیل را روی پوست خود دوست دارم بنابراین معمولاً کمی به این دستور غذا اضافه می کنم. فهمیدم که روغن نارگیل به پوست من کمی درخشش اضافه می کند.

 

یک کلمه احتیاط ، این ماسک زردچوبه باعث لکه دار کردن لباس ، دستشویی و حتی پوست شما خواهد شد. مطمئن باشید که قبل از یک جلسه بزرگ یا تاریخ از آن استفاده نمی کنید. شما می خواهید بعد از درمان و بعد از چند ساعت پاک سازی ملایمی انجام دهید تا رنگ زرد کاملاً از پوست خود خارج شود. نگران نباشید ، ماندگار نیست. این ماسک عالی برای استفاده در روز آخر هفته تنبل است ، وقتی جایی برای چند ساعت ندارید.


اگر ناامید شده اید و به دنبال راهی برای آرام کردن آکنه های خفیف تا متوسط ​​یا روزاسه هستید ، این ماسک زردچوبه و عسل یک سلاح عالی برای مراقبت از پوست است که در زرادخانه خود دارید.


امیدوارم که شما آن را دوست داشته باشید if اگر به این ماسک صورت DIY بزنید ، کامنت بگذارید. اگر علاقه دارید در مورد فواید سلامتی زردچوبه بیشتر بدانید و چگونه می توانید آنها را در زندگی خود بگنجانید ، پست اخیر من را در مورد چگونگی تهیه خمیر طلایی بررسی کنید!

ماسک صورت عسل زردچوبه DIY

مواد
1 قاشق چایخوری زردچوبه 1 قاشق چای خوری عسل خام
 اختیاری: حداکثر 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل. این خاصیت ضد باکتریایی اضافی و مضراتی را برای ماسک به شما می دهد - اگرچه باعث می شود روغنی نیز به شکلی باشد که ماسک را کمتر از رب و بیشتر پهن کنید ، بنابراین ممکن است آنقدر ضخیم نماند که گویی نارگیل را رها می کنید. روغن را به طور کلی


دستورالعمل ها
2 یا 3 ماده را با هم مخلوط کنید تا همه چیز به خوبی ترکیب شود. اگر تصمیم به استفاده از روغن نارگیل ندارید ، ممکن است بخواهید از یک خرپا بیشتر عسل یا حتی چند قطره آب استفاده کنید. وقتی آماده استفاده از ماسک هستید ، روی صورت تمیز و خشک بمالید. این ماسک به هیچ وجه ناراحت کننده نخواهد بود ، اما مانند هر چیز جدید ، اگر پوست نسبتاً حساس دارید ، ممکن است بخواهید قبل از استفاده در تمام صورت ، ناحیه تست کوچکی از پوست را خشک کنید. تا 20 دقیقه وقت بگذارید ، این می تواند هفتگی تکرار شود تا به پاکسازی منافذ و پاکسازی پوست کمک کند. با یک مرطوب کننده سبک ، یا حتی فقط یک روغن کوچک روغن نارگیل دنبال کنید.


همچنین ممکن است متوجه شوید که به نظر می رسد پس از این ماسک ، پوست شما به رنگ زرد رنگی به نظر می رسد ، تقریباً ظاهر زردی به شما می دهد. من یک پارچه شستشوی تازه دوم را دنبال کردم و بیشتر آن پاک شد. بعد از آن فقط یک اشاره کوچک از زرد باقی مانده بود. فقط نکته ای را باید در نظر داشته باشید تا بتوانید ماسک را در یک روز یا در مواقعی که نیازی به اجرای سریع درب ندارید بمالید.
 
یادداشت
* یادداشتی در مورد از بین بردن این ماسک. من برای پاک کردن آن از پارچه شستشوی قدیمی استفاده کردم ، زردچوبه اگر از آن استفاده کنید حتما یک حوله لکه دار می کند ، من این روش سخت را از چند سال پیش آموختم و این بار آماده شدم.
خبر خوب این است که اگر این اتفاق برای شما بیفتد و شما از یک دستشویی سفید استفاده کرده اید ، پس از آن که کاملاً شستشو داده شود ، یک پارچه زرد بهار فوق العاده خوشحال خواهید داشت که می تواند برای از بین بردن ماسک های آینده استفاده شود.

  • انیس شایگان