مواد آرایشی بهداشتی

روغن انگور چیست؟

انیس شایگان | سه شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۰۸:۳۸ ب.ظ

روغن انگور چیست؟

 

انگور همراه با دانه و حتی برگ ها و شیره ی آن از روزگاران قدیم، از درمان های سنتی محسوب می شد. امروزه خرید روغن هسته انگور ارزش زیادی دارد و برای درمان برخی بیماری ها از آن استفاده می شود. از این روغن هم در پخت و پز و سالاد و هم در انواع محصولات آرایشی و بهداشتی و لوسیون ها بصورت موضعی استفاده می شود. در ادامه ی این مقاله با خواص پرکاربرد آن آشنا می شویم.


روغن دانه انگور یک روغن پخت و پز است که از دانه های انگور ساخته می شود ، محصول جانبی محصول شراب سازی است. اولین بار توسط فرانسوی ها تولید شد ، روغن انگور از دهه 1930 در اروپا استفاده می شود و در دهه 90 از محبوب ترین سرآشپزها بود. از آنجا که دانه های انگور مقدار کمی روغن را تولید می کنند (فقط 8-20 درصد از دانه ها حاوی روغن هستند) ، می توانند گران قیمت باشند ، اما به دلیل طعم و مزه تمیز و بی نظیر آن بسیار ارزشمند است.

اکثراً از اسیدهای چرب اشباع نشده اشباع شده تشکیل شده است ، روغن هسته انگور ممکن است در کاربردهای گرمای بسیار بالا مانند سرخ کردن عمیق شکسته شود ، اما برای دماهای متوسط ​​یا پخت و پز با حرارت متوسط ​​مانند سس کردن بسیار مناسب است.


روغن انگور چگونه تولید می شود؟
هنگامی که انگورها را برای تهیه شراب به آب می ریزند ، دانه های آنها یا دور ریخته می شوند ، یا در روغن انگور پردازش می شوند. دو روش برای انجام این کار وجود دارد: روش کارآمدتر (و غالب) از یک حلال شیمیایی برای بهره‌مندی بیشتر از منابع نفتی کم بذر استفاده می کند. روش دیگر ، که به عنوان پرس سردکننده یا منعکس کننده فشار شناخته می شود ، شامل فشار مکانیکی روغن از دانه ها می شود و محصول گرانتر و برخی از آنها با کیفیت بهتری می دهد ، زیرا امکان باقی مانده حلال وجود ندارد.


تفاوت بین روغن انگور و روغن زیتون چیست؟
هر دو روغن انگور و روغن زیتون از میوه های بذر تهیه شده است ، اما روغن زیتون از خمیر میوه زیتون تهیه می شود ، که حاوی حدود 20 تا 30 درصد روغن است و روغن هسته انگور فقط از دانه های انگور تهیه می شود که حاوی حدود نیمی است آن مقدار روغن. روغن زیتون تصفیه نشده فوق العاده باکره به دلیل عطر و طعم قوی آن ، که می تواند میوه ای ، قصابی ، تند یا چمن باشد ، با ارزش است. در مقابل ، حتی جالبترین روغن دانه انگور تحت فشار سرد نیز دقیقاً برعکس ارزش دارد: بی عطر و طعم نسبی آن.

 

فواید پخت و پز با روغن انگور چیست؟
روغن انگور دارای دود بالایی (حدود 420-445 درجه فارنهایت) برای روغن نباتی است ، بنابراین اکسید کردن و تولید طعم های خنک کننده در طول پخت و پز با دمای بالاتر بعید نیست. ترکیب نقطه دود زیاد آن و طعم بسیار خنثی آن ، روغن انگور را به یکی از گزینه های متنوع در آشپزخانه تبدیل می کند.

 

4 راه برای ترکیب روغن انگور در آشپزی شما
هر زمان که می خواهید چربی ، اما عطر و طعم آن را اضافه نکنید ، به یک ظرف اضافه کنید.

به جای روغن کلزا آن را در کالاهای پخته امتحان کنید.
از دود بالای روغن دانه های انگور برای غذاهای خنک کننده ، کباب کردن و سس کردن غذاهایی که به خودی خود طعم آور است ، مانند یک استیک چوبی مارماهی استفاده کنید.
روغن انگور همچنین برای کاربردهای خام مانند سس سالاد یا مایونز کار می کند.
از آن برای کشیدن روغن های خوش طعم تر ، مانند روغن زیتون فوق العاده باکره یا روغن مغزهای گرانبها استفاده کنید.


نحوه جایگزینی روغن انگور در پخت و پز
بیشتر روغنهای گیاهی تصفیه شده تقریباً بدون طعم هستند و از این رو قابل تعویض است: فکر کنید ، روغن ذرت ، روغن کلزا و حتی روغن آفتابگردان و روغن گلرنگ. هنگام پخت و پز در دماهای بالاتر مانند سرخ کردن ، حتما روغن های دارای دود مشابه را جایگزین یکدیگر کنید و این را بخاطر بسپارید که در صورت تعویض روغن انگور مخصوص روغن انگور ظرف را تغییر دهید. روغن معطر ، مانند روغن کنجد یا روغن نارگیل.


مزایای سلامتی روغن انگور چیست؟

روش های آشپزی سبزیجات و تخم مرغ و درست کردن ماکارونی از ابتدا از سرآشپز و صاحب امتیاز The Laundry France را بیاموزید.
از نظر تغذیه ای ، روغن انگور منبع مهمی از اسیدهای چرب ویتامین E و امگا 6 است. یک قاشق غذاخوری روغن انگور حاوی حدود نه میلی گرم (19 درصد از مقدار توصیه شده روزانه) ویتامین E است که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و رادیکال های آزاد را برای حمایت از عملکرد ایمنی خنثی می کند. روغن انگور بیشتر از چربیهای اشباع نشده (68 درصد) و مقادیر کمی از اشباع نشده اشباع (16 درصد) و چربی های اشباع (11 درصد) تشکیل می شود.

منبع: https://is.gd/xdZOnw

  • انیس شایگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی