مواد آرایشی بهداشتی

چرا باید از کرم دور چشم استفاده کرد؟

انیس شایگان | دوشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۹، ۰۵:۳۰ ب.ظ

آیا * واقعاً * به کرم چشم احتیاج دارید؟

کرم چشم از مدتها قبل در مرکز بحث و جدال در صنعت زیبایی قرار داشته است. برخی از متخصصان پوست استفاده از یکی را برای مراقبت از پوست مخصوص ظریف و حساس اطراف چشم توصیه می کنند ، در حالی که برخی دیگر معتقدند که این یک اقدام اضافی غیر ضروری و گران است. دکتر اِژان چان ، متخصص پوست ، متخصص پوست ، در یک پست اخیر در اینستاگرام می نویسد: "کرم های چشمی فقط مرطوب کننده های ظریف هستند ، فرمول بندی شده برای مطابقت با pH اشک های شما هستند تا تحریک کننده آن کمتر شود." "نظر شخصی من این است که هر مرطوب کننده همان چیزی است که شما در آن منطقه نیاز دارید."

برخلاف برخی از محصولات غیر قابل مذاکره برای پوست ، مانند ضد آفتاب و از بین بردن آرایش شما در شب ، هنوز پاسخ روشنی درمورد استفاده از کرم چشم وجود ندارد. برای اینکه به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که آیا ارزش آن وجود دارد چلپ چلوپ است ، از دو جوانب مثبت خواستیم تا نظرات خود را در مورد این موضوع به اشتراک بگذارند. در ادامه بخوانید تا بدانید که چگونه یک متخصص پوست و زیبایی و زیبایی توصیه می کند از ناحیه زیر چشم خود مراقبت کنید.

تفاوت بین مرطوب کننده و کرم چشم چیست؟
دکتر مونیکا لی ، متخصص پوست و مربی بالینی در گروه پوست و علوم پوستی دانشگاه بریتیش کلمبیا می گوید: "یک مرطوب کننده برای حفظ و یا افزایش هیدراتاسیون سطح پوست است." "به همین ترتیب ، تقریباً در هر جای بدن قابل استفاده است."

از طرف دیگر ، کرم چشم بطور خاص فرموله شده است که در زیر چشم ها استفاده می شود ، ناحیه ای که پوست به طرز چشمگیری ظریف و مستعد بروز علائم پیری است. به همین ترتیب ، تمایل دارد که از لحاظ بافت سبکتر باشد و ترکیبات فعال مانند اسید هیالورونیک یا ویتامین C را داشته باشد. بسته به مواد تشکیل دهنده آن ، یک کرم چشم می تواند دارای اثرات مرطوب کننده ، ضد التهابی یا آنتی اکسیدان باشد (که به محافظت از پوست در برابر عوامل استرس زا محیطی که می توانند باعث پیری زودرس شوند ، مانند پرتوهای UV و آلودگی). همچنین می تواند باعث کاهش پف ، پوست روشن تر یا کاهش خطوط ریز در ناحیه شود. "

آیا استفاده از مرطوب کننده به عنوان کرم چشم بی خطر است؟
دکتر لی می گوید: "این بستگی دارد ، و بیشتر به مناسب بودن و نه ایمنی است." "به طور کلی می توان از مرطوب کننده ها به عنوان کرم چشم استفاده کرد. با این حال ، با توجه به چگونگی ظریف و نازک بودن ناحیه ، ممکن است ترکیب یک مرطوب کننده برای پوست اطراف چشم مناسب نباشد. یک کرم چشم به طور خاص فرم داده شده است تا نرم باشد. به خاطر داشته باشید که پوست اطراف چشم اولین کسی است که علائم پیری را نشان می دهد (مانند چین و چروک و سستی) ، بنابراین یک محصول مراقبت از پوست ساخته شده برای هدف قرار دادن این نگرانی ها می تواند هم پیشگیرانه و هم جبران کننده باشد. "

هانیه شهاده ، سرشناس زیبایی شناس اوداسیت موافق است. وی توضیح می دهد: "مرطوب کننده ها روغن و اسیدهای سنگین تری دارند که می توانند باعث سوزش چشم و پوست شوند."

زمان مناسب برای شروع استفاده از کرم چشم چه موقع است؟
دکتر لی با بیان اینکه بهترین نوع استفاده از آن در پوست بزرگسالان است ، می گوید: "در هر زمان ممکن است کرم چشم ایجاد شود." "پوست بالغ [که علائم پیری را نشان می دهد] - از جمله سستی پوست ، خطوط ریز ، رنگ پر رنگ یا رنگدانه ناموزون - ممکن است از استفاده از آن سود بیشتری ببرد و با استفاده مداوم در طول زمان بهبود بیشتری پیدا کند."

بهترین روش برای استفاده از کرم چشم چیست؟
با وجود نام آن ، کرم چشم نباید خیلی نزدیک به چشم مانند روی پلک ها و یا مستقیماً در زیر مژگان زیرین اعمال شود. شیاده توضیح می دهد: "مقدار نخود را به دور هر دو چشم بمالید ، با انگشت حلقه خود را به آرامی در اطراف استخوان مداری قرار دهید و سپس آن را به داخل معبد صاف کنید."

برای یافتن بهترین حالت خود بعد از یک شب طولانی به کمی کمک اضافی نیاز دارید؟ شیاده اضافه می کند: "می توانید بعد از استفاده از یک غلتک خنک کننده گواشائو یا صورت برای کمک به پف کردن ، سفت شدن و درخشندگی اطراف ناحیه چشم استفاده کنید." او توصیه می کند هنگامی که از آنها برای خنک کردن فوری و خنک کننده استفاده نمی کنید ، وسایل صورت خود را در یخچال ذخیره کنید.

مصرف کنندگان هنگام خرید کرم چشم باید چه عناصری را جستجو کنند؟
دکتر لی توضیح می دهد: "این به اهداف [پوست] شما بستگی دارد. "برخی از عناصر اصلی که به دنبال آن می گردند شامل اسید هیالورونیک و سرامیدها [برای آبرسانی] ، رتینول [برای هدف قرار دادن چین و چروک] ، ویتامین C [برای درمان دایره های تاریک] و کافئین [برای کاهش چرکی] است."

شهاده برای تسکین و هیدرات و همچنین چای سبز و عصاره های کافئین ، ترکیبات گیاهی مانند آلوئه ، اسید هیالورونیک ، جلبک یا جلبک دریایی و روغنهای سبک مانند جوجوبا را پیشنهاد می کند. وی اضافه می کند: "این مواد به کمک آنها در محافظت از قسمت ظریف چشم کمک می کند."

آیا استفاده از کرم های چشم رتینول در اطراف ظریف چشم مفید است؟
در حالی که بطور اختصاصی برای کانتور چشم تنظیم شده اند ، کرمهای چشم رتینول قوی هستند و باید با احتیاط از آنها استفاده کرد. شیاده می گوید: "کرم چشم بدون نسخه رتینول نسبتاً بی خطر است ، زیرا حاوی سطح پایین تر رتینول است." "اما من توصیه نمی کنم که از یک برای مدت زمان طولانی استفاده کنید. اگر از کرم چشم مبتنی بر رتینول استفاده می کنید ، پیشنهاد من این است که فقط آن را شب ها بمالید و از یک کرم چشم سبک و مرطوب کننده برای استفاده در روز استفاده کنید. "

اگر پوست حساس یا واکنشی دارید ، از فرمول هایی که حاوی رتینول است و از ترکیبات ملایم و آبرسان مانند اسید هیالورونیک و آلوئه ورا خودداری کنید ، خودداری کنید.

آیا کرم چشم می تواند باعث ایجاد میلیلیا یا شود

  • انیس شایگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی