مواد آرایشی بهداشتی

5 مزایای باورنکردنی روغن دانه انار برای پوست

انیس شایگان | پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۳۹ ب.ظ

5 مزایای باورنکردنی روغن دانه انار برای پوست

 

20 درصد از هسته انار را روغن انار تشکیل می دهد. فروش روغن هسته انار به دلیل خواص و کاربردهای فراوان در حوزه سلامت، امروزه یکی از روغن های پرفروش محسوب می شود. در ادامه، با کاربرها و خواص آن آشنا می شویم.

 

انار میوه ای است که با اسطوره و فرهنگ عامه احاطه شده است. برخی می گویند این میوه ممنوعه بود که آدم وسوسه شد به خوردن در بهشت. و در روایات مختلف ، نمادی از امید ، فراوانی و سعادت است. بیایید امروز به مزایای باورنکردنی روغن دانه انار برای پوست توجه کنیم.

مزایای روغن دانه انار برای پوست

عصاره دانه انار ، روغن دانه انار کاملاً یک روغن عجیب و غریب است! این قطعاً در رده روغنهای زیبایی کمیاب قرار دارد. »چه چیزی روغن دانه انار را برای زیبایی بسیار خوب می کند ؟! از مزایای شگفت انگیز پوست آن در زیر دیدن کنید!


از کجا می توان روغن دانه انار را دریافت کرد
فقط با بالاترین کیفیت روغن دانه انار موجود را خریداری کنید. از مواد افزودنی و مواد مصنوعی اضافه شده به آنها خودداری کنید. در اینجا می توانید 100٪ روغن دانه انار خالص آلی را بیابید.

 

روغن دانه انار

5 مزایای باورنکردنی روغن دانه انار برای پوست
مزایای روغن دانه انار برای پوست حالا 5 فواید روغن دانه انار را برای پوست بررسی کنید + دستور العمل ها:
 


1. مزایای ضد پیری
انارها خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی دارند و روغن آن را نیز می کند! این خاصیت آنتی اکسیدانی با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. این رادیکالهای آزاد با دزدیدن اکسیژن از آنها به سلولهای پوست آسیب می رسانند. این باعث می شود سلولهای پوستی از بین بروند از این رو به خطوط و چین و چروکهای ریز منجر می شوند. سرم ضد پیری را با روغن دانه انار درست کنید. در اینجا آمده است:

Ser سرم ضد پیری قدرتمند: 1 قاشق غذاخوری روغن دانه انار ، ½ قاشق غذاخوری روغن گندم دریایی و 1 قاشق غذاخوری روغن گل سرخ کرده را با استفاده از یک قیف کوچک به یک بطری قطره ای شیشه ای 4 اونس اضافه کنید. سپس 4 قطره روغن اسطوخودوس ، 4 قطره روغن شمعدانی و 4 قطره روغن دانه هویج را اضافه کنید. درپوش را ببندید و بطری را به آرامی تکان دهید تا همه چیز مخلوط شود. چند قطره روی صورت و گردن خود را به مدت حدود 2 دقیقه ماساژ دهید. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید!

 

2. مرطوب کننده
از آنجا که به راحتی در پوست نفوذ می کند ، روغن انار برای مرطوب کردن پوست مفید است. پوست خشک و مهر و موم ها را در رطوبت بسیار مورد نیاز روغن کاری می کند. همچنین می تواند برای افرادی که پوست روغنی دارند استفاده شود! شما می توانید 2-3 قطره روغن دانه انار را به عنوان مرطوب کننده روی صورت خود بمالید. یا ، یک روغن صورت روزانه درست کنید: دستور زیر را!

Oil روغن صورت روزانه: 1 قاشق غذاخوری روغن دانه انار ، 1 قاشق غذاخوری روغن آرگان و 2 قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان را اندازه بگیرید. با استفاده از یک قیف کوچک ، آنها را درون یک بطری قطره ای شیشه ای 4 اونس بریزید. بطری را درپوش کرده و به آرامی تکان دهید تا ترکیب شود. روغن صورت شما آماده است! از 2-3 قطره روی صورت خود به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید.

 

3. تسکین دهنده پوست حساس
آیا پوست حساس دارید؟ روغن دانه انار را امتحان کنید! گفته می شود بدون ایجاد تحریک پوست ، پوست آن را به آرامی مرطوب و آرام می کند. کره Shea و ژل آلوئه ورا نیز حساس به پوست خوبی هستند. برای ایجاد یک کرم کرکی می توانید این سه را مخلوط کنید! در اینجا آمده است:


Cream کرم پوست حساس: به یک مخلوط کن کوچک ، 3 قاشق غذاخوری کره شاه ، 2 قاشق غذاخوری گلاب ، 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و 2 قاشق غذاخوری روغن دانه انار را اضافه کنید. چند ثانیه مخلوط کنید تا به یک قوام خامه ای برسید. به یک ظرف استریل منتقل کنید. بعد از تمیز کردن آن از مقدار نخود به اندازه صورت استفاده کنید! این کرم برای مدت زمان بسیار طولانی (6 ماه +) باقی می ماند ، بنابراین حتما آن را در جای خشک و تمیز نگهداری کنید. ممکن است آن را در یخچال نگهداری کنید.

 

4- پوست را تغذیه می کند
روغن دانه انار بسیار احیا کننده پوست است و پوست را در سطح کاملاً جدید تغذیه می کند. این سلول های پوست را با مواد مغذی که پوست سالم و درخشان را تقویت می کنند ، تغذیه می کند. اگر می خواهید درخشش فوری صورت داشته باشید ، سعی کنید یک ماسک صورت از این روغن به همراه سایر مواد دوست داشتنی پوست تهیه کنید:

M ماسک صورت تغذیه کننده: در یک کاسه مخلوط کوچک ، در 2 قاشق مرباخوری جو دوسر کلوئیدی ، ½ قاشق غذاخوری روغن دانه انار و 1 قطره روغن لیمو ریخته شوید. آنها را خوب مخلوط کنید تا خمیری شکل بگیرد. حالا با استفاده از انگشتان تمیز یا یک برس ماسک صورت ، ماسک را بمالید. بگذارید 7 دقیقه درون آن غرق شود سپس با آب گرم بشویید. شستشو نهایی خود را با آب سرد انجام دهید و صورت خود را با حوله خشک کنید. وولا! پوست درخشان!

 

5- خواص ضد التهابی شدید
یکی دیگر از فواید روغن دانه انار برای پوست این است که دارای خواص ضد التهابی قوی است. اگر به اگزما ، پسوریازیس ، روزاسه یا هر نوع التهاب پوستی مبتلا هستید ، روغن دانه انار می تواند کمک کند. این ماده دارای خاصیت ضد التهابی قوی است و باعث تحریک پوست تحریک شده می شود.

♥ کاربرد مستقیم: ناحیه ملتهب را به آرامی بشویید ، آنرا خشک کنید و سپس چند قطره روغن دانه انار را روی آن بمالید. همچنین می توانید از کرم حساس پوست در بالا استفاده کنید تا از قدرت ضد التهابی فوق العاده این روغن بهره مند شوید.

منبع: https://is.gd/WTIzVB

 

  • انیس شایگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی