مواد آرایشی بهداشتی

پوست خود را سالم نگه دارید

انیس شایگان | پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۳۱ ب.ظ

پوست خود را سالم نگه دارید


محافظت از خود بیرونی
مردم می گویند که فقط زیبایی پوست عمیق است. این "آنچه در داخل است" وجود دارد. حشرات داخلی ما مطمئناً مهم هستند ، اما پوست اولین لایه دفاع شما در برابر دنیای خارج است. پوست همچنین می تواند سرنخ های مهمی را به سلامتی کلی شما بدهد. بیاموزید که از پوست خود مراقبت مناسبی داشته باشید ، بنابراین پوست شما می تواند مراقبت خوبی از شما داشته باشد.
 

پوست از بسیاری جهات از بدن شما محافظت می کند. دکتر هایدی کنگ ، متخصص پوست و مو NIH می گوید: "پوست مانعی برای محافظت از بدن در برابر تهاجم باکتری ها و سایر خطرات احتمالی محیطی است که می تواند برای سلامتی انسان خطرناک باشد."
 

پوست نقش های دیگری هم دارد. حاوی انتهای عصبی است که به شما امکان می دهد وقتی یک جسم خیلی داغ یا تیز است احساس کنید ، بنابراین می توانید به سرعت دور شوید. غدد عرق و رگ های خونی ریز در پوست شما به کنترل دمای بدن کمک می کند. و سلولهای موجود در پوست شما نور خورشید را به ویتامین D تبدیل می کنند ، که برای استخوان های سالم مهم است.
 

همچنین پوست می تواند شما را در مورد یک مشکل بهداشتی هشدار دهد. یک بثورات خارش دار قرمز ممکن است علائم آلرژی یا عفونت باشد ، و یک بثور قرمز "پروانه" روی صورت شما ممکن است نشانه ای از لوپوس باشد. رنگ زرد ممکن است نشان دهنده بیماری کبد باشد. و خال های تاریک یا غیرمعمول ممکن است علامتی هشدار دهنده برای سرطان پوست باشد. مراقب تغییرات غیر منتظره در پوست خود باشید و در صورت نگرانی با پزشک خود صحبت کنید.
 

اگر به اندازه کافی مایعات بنوشید یا زمان زیادی را در شرایط آفتابی یا خشک بگذرانید ، ممکن است پوست شما خیلی خشک شود. کنگ می گوید: "در حالی که شستن دستها برای بهداشت مناسب بسیار مهم است ، شستن بیش از حد دست ها همچنین می تواند به خشکی پوست منجر شود." برای درمان خشکی پوست ، از کرم یا لوسیون های مرطوب کننده استفاده کنید و در هنگام استحمام و شستن دست ها به جای آب گرم از آب گرم استفاده کنید. همچنین می توانید از مرطوب کننده استفاده کنید تا هوا در خانه شما خشک نشود.
 

خورشید می تواند به پوست شما نیز آسیب برساند. نور خورشید حاوی نور ماوراء بنفش (UV) است که باعث آفتاب سوختگی می شود و باعث افزایش سرعت پوست شما می شود و باعث پیر شدن چین و چروک های بیشتر می شود. کنگ می افزاید: "ارتباط مستقیمی بین قرار گرفتن در معرض UV و سرطان پوست وجود دارد." بنابراین پوست خود را از آفتاب محافظت کنید. از کلاه و سایر لباسهای محافظ استفاده کنید ، از ضد آفتاب با فاکتور محافظت در برابر آفتاب (SPF) حداقل 30 استفاده کنید و در اواخر صبح و اوایل بعد از ظهر ، هنگامی که نور خورشید قوی ترین است ، وقت خود را در آفتاب محدود کنید.
 

بسیاری از محققان پوست مانند کنگ میکروبیوم پوست را بررسی می کنند - باکتری ها و سایر ارگانیسم های میکروسکوپی موجود در پوست شما. برخی از این میکروبها می توانند مفید باشند. شواهد نشان می دهد که آنها سیستم ایمنی بدن را در برابر عفونت تقویت می کنند و به سلامتی شما کمک می کنند. کون می گوید: "اما برخی بیماری های پوستی با ارتباط شناخته شده با میکروب های خاص وجود دارد." "ما در تلاشیم تا درک کنیم که چگونه میکروب ها بین افراد سالم و افراد مبتلا به بیماری های پوستی تفاوت دارند." در طولانی مدت ، دانشمندان دوست دارند ضمن کاهش میکروب های مضر ، روش هایی برای حمایت از میکروب های سالم پوست پیدا کنند.

  • انیس شایگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی