مواد آرایشی بهداشتی

فواید سلامتی روغن کاج

انیس شایگان | دوشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۰۸ ب.ظ

 

ممکن است یک دلیل خوب وجود داشته باشد که بسیاری از تمیز کننده های خانگی معمولی ادعا می کنند "مانند کاج بو می کند". این ارتباط با روغن کاج و سلامتی آن به اندازه تپه ها قدیمی است و مربوط به خاصیت ضد عفونی کننده روغن جوانه زده و ضدعفونی کننده روغن است.

در حقیقت ، کاج بسیار مورد احترام پدر طب غربی ، بقراط بود ، که تأثیر شفابخش آن را در سیستم تنفسی انسان ذکر کرد. به همین ترتیب ، بومیان آمریکایی از سوزن های کاج در رختخواب ها برای جلوگیری از مضرات و شپش ها استفاده کردند.

به دست آمده با استخراج روغنهای اساسی از سوزن درختان کاج ، روغن کاج ، یک درمان درمانی قوی است. مانند درخت چای و روغن اکالیپتوس ، عصاره های کاج از عوامل مؤثر در برابر ارگانیسم های مضر از انواع هستند ، و آن را به عنوان یک روغن عالی در قفسه سینه و تمیز کردن گنجه خود تبدیل کرده است.

ظرفیت های قدرتمند آن به مقادیر بالای فنل ها و ترپن ها ، مواد شیمیایی گیاهی اسیدی که میکروب ها را دفع می کند و از بیماری خارج می شود ، مربوط می شود. [1] این ماده همچنین اثر شفابخش در سیستم غدد درون ریز دارد و به بدن در تمیز کردن ناخالصی ها از پوست کمک می کند. کاج هیدروسول یک ماده تحریک کننده و تقویت کننده بدن است و باعث تقویت تعادل روحی و جسمی می شود.

8 مزایای سلامتی روغن کاج
در زیر بهترین مزایای روغن کاج برای سلامتی شما وجود دارد!

1. قرمزی مفصل و عضله و تورم را کاهش می دهد
روغن کاج به دلیل خاصیت قدرتمندی که دارد در برابر قرمزی و تورم در افرادی که درد مفاصل دارند و باعث ناراحتی می شوند ، مقاومت می کند. به یک حمام گرم یا یک روغن ماساژ پایه مانند بادام شیرین یا نارگیل اضافه کنید.

2. به عنوان یک Expectorant عمل می کند
روغن ضروری کاج همچنین ممکن است به تسکین احتقان کمک کرده و بعنوان ماده برقی عمل کند ، و بدن را در شکسته شدن مخاط و خارج کردن آن از ریه ها یاری می کند. همچنین به کاهش بروز عفونت های سینوسی کمک می کند.

3. پوست را صاف می کند
روغن کاج به دلیل داشتن قابلیت پاک کننده قوی ، ممکن است با انواع شرایط پوستی مفید باشد. این شامل پسوریازیس ، آکنه ، جوش ، پای ورزشکار ، اگزما و خارش است. بصورت موضعی نیز می تواند از آن برای درمان پوست سر استفاده شود ، به خصوص در موارد خشکی و شوره سر.

4- یک عامل ضد ویروسی است
روغن گردو کاج همچنین ممکن است موجودات مضر ، از جمله ویروس ها را از بین ببرد. [4] پیروی از یک رژیم متعادل ، و خوردن مقدار زیادی غذای پر ویتامین C نیز یک روش عالی برای پیشگیری یا کاهش شدت سرماخوردگی است.

5- دارای قدرت آنتی اکسیدانی قوی است
از طریق خنثی کردن رادیکال های آزاد ، روغن کاج به ما کمک می کند روند فرسودگی سلولی را کند کنیم ، بنابراین روند پیری را کند می کنیم. آنتی اکسیدان ها در محافظت از ما در برابر بیماری های چشمی ، تخریب عضلات و بسیاری از اختلالات سیستم عصبی کمک می کند. [1]

6. برای ارگانیسم های مضر سمی است
با استفاده منظم ، روغن کاج ممکن است به ما در برابر بسیاری از ارگانیسم های مضر ، از جمله عفونت ادراری و عفونت های پوستی ، محافظت کند. [1، 3، 4]

7. عالی برای آروماتراپی
روغن کاج از طریق عطر شگفت انگیز خود بدن و ذهن را تحریک می کند و دارای یک اثر انرژی بخش است. به عنوان یک عامل آروماتراپی از آن برای حمایت از خستگی آدرنال و افسردگی خفیف استفاده شده است.

8- به عنوان ضد عفونی کننده عمل می کند
یک ماده تمیز کننده عالی است و می تواند برای اثر پاک کننده و درخشندگی به اسپری ها و خوشبو کننده های اتاق اضافه شود. ضد عفونی کننده های روغن کاج نشان داده شده است که در جلوگیری از بسیاری از میکروب های خانگی از جمله کپک ، اسپورهای مخمر و E. coli موثر است.

 

مرجع: 

  • انیس شایگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی